Wat is een goede naturel pellet voor Agaporniden ?

Ik zoek een naturel pellet (dus niet zo'n zoete) voor Agaporniden, dus van die kleine korrels.
In een grootverpakking van +- 18 kg, en zo goedkoop mogelijk.
Ik weet dat er 9kg zakken zupreem zijn, maar als ik die 2 koop, ben ik het dubbelen kwijt dan als ik een zak van 18 kilo koop.
Maar voor zo ver ik weet, hebben ze geen zupreem natural in 18 kg zakken.
Alleen de fruitblend, en die moet ik juist niet hebben (te zoet)
De wagner pellet is te groot, dan word er erg veel verspilt.
Wie o wie kan mij helpen ?

Toegevoegd na 4 uur:
En liever geen breeder variant.
Ik ben wel een kweker, maar vogels op rust kan ik dat niet voeren, dus was ik van plan, om vogels aan de kweek gewoon eivoer bij te geven, en dan kan ik vogels op rust toch nog gewoon ook pellets voeren.

Toegevoegd na 1 dag:
Het mogen alle merken zijn, maar niet te gek duur, want ik moet er 40 aagjes mee voeren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Heb je hier al gekeken?

18kg Naturel Breeder small (Cockatiel) 104.50EUR
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
cockatiel is te groot helaas, maar bedankt voor de moeite.
Ik moet echt van die kleine korrels hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben bang dat de grote zakken niet te koop zijn voor kleine papegaaiachtigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zupreem Natural Parrots & Conures is meen ik ook voor kleinere vogels
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt.

Andere antwoorden (1)

Een super goede pellet voeding is die van Harrisons bird food. Voor Agapornissen zou je dan de High potency fine nodig hebben. Is vrij van schimmels, kunstmatige kleur- en smaakstoffen, conserveringsmiddelen en landbouwgif. De grootste zak is 5 pond meen ik. Het is voornamelijk te koop via dierenartsen maar de prijzen variëren nogal hoor ik, dus ik zou even rondbellen om te vragen hoe de prijzen zijn in jouw buurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die is veel te duur.
Ik vraag naar goedkope, of wil jij ze voor mij betalen voor 40 Agaporniden ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, oké en Nutribird dan misschien? Is volgens mij een stuk goedkoper en toch ook goed. Ik heb gehoord dat het om die reden ook in dierentuinen wordt gegeven. Dan wel de pellets geven zonder de gekleurde dingetjes erin (= allemaal kleurstof).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nutribird was een van de eerste, al niet de eerste die pellets uitbrachten voor vogels.
Ik heb ze vroeger in 2000 2001 en 2002 ook aan mijn allereerste koppel agaporniden gevoerd, en eerlijk ze zaten super strak in de veren, dus ze zullen wel goed zijn.
Het probleem echter, tenminste, ik denk dat dat dan ook voor nutribird zal gelden, want ze zijn walgelijk zoet.
Ik heb met zupreem fruitblend die ook walgelijk zoet de ervaring bij meerdere koppels met nesten jongen, dat de jongen heel erge plakkerige ontlasting krijgen.
Met als gevolg, de ontlasting droogt niet, jongen liggen in hun eigen poep, en er kwam schimmel op de nestkasten, en condens druppelde naar beneden.Er zijn toen ook erg veel kuikens gestorven, waarschijnlijk door de onhygienische omstandigheden, ondanks dat ik nesten schoon heb gemaakt, en de schimmel met talkpoeder heb ingesmeerd.
Een popje dat ik al 4 jaar heb, en nooit problemen mee gehad, ging haar jongen plukken om ze schoon te krijgen.
Ondanks dat ik nu weer zaad voer, en in precies de zelfde kooien, en precies de zelfde omstandigheden, daar nu geen probleem meer mee heb, plukt zij haar jongen nog steeds.