Wie heeft oplossing tegen grasallergie bij een hond?

De hond heeft een grasallergie en krijgt hiervoor cortison-spuiten. Eerst 2x per jaar, nu al 4 a 6 x per jaar. De hond wordt hier erg suf, apathisch van. en drinkt ontzettend veel. Ik vind dit nogal een heavy oplossing. De hond is niet getest, dierenarts concludeerde een grasallergie uit het vertellen vd klachten: constante jeuk over hele lichaam en oren. gevolg bijna hele dag krabben. De hond heeft geen vlooien. Wie heeft ervaring met het hebben van een grasallergie bij honden. Vooral de gevolgen/ bijwerkingen van cortisone-spuit zijn heavy.

Toegevoegd na 14 uur:
wil even toevoegen dat het niet om mijn hond gaat. De baasjes zijn heel goed voor de hond en gaan ervan uit dat de dierenarts goed handelt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"De hond is niet getest" Wel... Lijkt me duidelijk: laat eerst maar eens een test doen! En wellicht bij een andere dierenarts, want deze heeft medicijnen zonder de patient te zien. Dat verontrustbaart mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet mijn hond, ik ben er ook ongerust over. Ik heb het tegen de baasjes gezegd. Hun antwoord is: spuit helpt, hond houdt meteen op met krabben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ps dierenarts heeft de hond wel gezien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de baasjes tevreden zijn kun je weinig doen lijkt mij.
Als je zelf het baasje zou zijn zou ik het totaal eens zijn met mmm. Gaan voor die test eventueel bij een andere dierenarts, die niet zomaar medicijnen voorschrijft.
Rieneke1
11 jaar geleden
zo te horen (erg veel drinken) is de hond diabetes aan het ontwikkelen tgv de meds.
doorverwijzing naar een specialist lijkt me een strak plan.
of iig naar een andere dierenarts!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dikke vacht of langharig?
Wordt er speciale shampoo gebruikt?
Wordt de hond met regelmaat goed gewassen of gedouched?
Na gedegen onderzoek blijkt een hond vaak iets anders te mankeren dan de Jantje van Leiden diagnose aangeeft.
Vaak krijgt een hond andere medicijnen (Prednoral en Ketoconazol) en aangepast voedsel op basis van lamsvlees.
De dierenarts moet de hond goed onderhanden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd de hond drinkt en plast veel na zo'n injectie, na een par weken is dit weer tot normaal gereduceerd. Het is een welsh terrier. Ze wordt geschoren, omdat ze niet tegen het plukken kan, te gestresst. Ik heb zelf een airedale terrier gehad(groter soort, ziet hetzelfde uit) En liet deze hond altijd plukken, denk dat er geen hond is die dit leuk vind, maar wat moet, dat moet. Van scheren kunnen ze ook jeuk krijgen, omdat wanneer de haren gaan groeien, de eerste weken, de krul ontstekingen en jeuk kan veroorzaken. Ik heb dit gemeld. Nu heeft ze die jeuk ook wanneer de haren langer zijn en trimrijp. Verder zijn de baasjes helemaal gek van het beestje, ze volgen de instructies van dierenarts op. Geven speciaal (duur) voer.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik zou deze DA zijn nek omdraaien en een andere zoeken!
Diagnose veel te kort door de bocht en behandeling slecht voor de hond. Zoek een specialist, welke uitgebreider onderzoek doet. Er zijn nl veel meer redenen te bedenken waarom deze hond allergisch reageert, met een veel minder schadelijke behandeling.

Het beste antwoord

De bijwerkingen van corticosteroïden zijn zeker niet mis. Ze onderdrukken het immuunsysteem en een dier kan daardoor een verminderde weerstand hebben tegen bepaalde ziekteverwekkers, ze onderdrukken de bijnier, het kan de wondgenezing vertragen, het kan suikerziekte veroorzaken etc etc. De lijst is heel lang en niet prettig.
Als ik jou was zou ik de hond (door een specialist) laten testen. Deze klachten zien we inderdaad vaak bij allergieën, maar het kan ook voedselallergie zijn of huisstofmijt. Een voedselallergie kan je met een speciaal dieet meestal wel onder controle krijgen.
Als je hond getest is, en de allergie blijkt boompollen/graspollen/huisstofmijt oid. te zijn. Dan kan je Hyposensibilisatie therapie (Artuvetrin) overwegen. Je hond krijgt dan injecties met de precies de allergenen waarvoor hij allergisch is, zo wordt er langzaam een weerstand opgebouwd. Onderhoud bestaat uit een maandelijkse onderhuidse injectie, die je als eigenaar zelf thuis kunt geven. Niet heel goedkoop (maar dat zijn al die bezoekjes aan de DA met injecties Cortico's ook niet), maar ik zie hele goede resultaten bij honden in onze praktijk.
Liever stoppen met die cortico's dus! Zeker bij langdurig gebruik zien we steeds meer bijwerkingen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Schapenvet met knoflook, geef voor dit soort gevallen vaak een geweldig goed resultaat.
Bij de mens helpt voor dit soort problemen een thee van pepermunt en duizendblad.
Bij veel dieren helpen de zelfde stoffen als bij die van de mens.
Waarom niet geprobeerd?

Toegevoegd na 1 uur:
na de reactie van Rieneke over de giftigheid van de knoflook bij honden en katten, er is ook schapenvet zonder de knoflook er in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
geen knoflook aan honden of katten geven! http://www.dierenkliniekdehaardstede.nl/dk%20bestanden/Ui_en_knoflook_vergif_hond.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed dat je het even vermeld, ik was al gaan zoeken, maar kon niets vinden, daarna ging ik twijfelen of de knoflook wel of niet goed is.
Toen dacht ik, ah we hebben rieneke toch nog, dus bedankt, ben het weer helemaal met je eens.
Rieneke1
11 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom verkopen ze dan hondenbonbons met knoflook. Ik geef mijn hond (labrador) ze ook van biofood, smaken goed als ik zo naar Taco kijk. Waarom is dit niet goed?
Rieneke1
11 jaar geleden
wat apart rebe.
ik kan me voorstellen dat de hoeveelheid knof die er in zit verwaarloosbaar is, maar toch.
zo wordt wel het signaal afgegeven dat knof ok is, terwijl het dat niet is. knof kan een vorm van bloedarmoede (heinz body anemie) veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien je op internet" schapenvet- knoflook" intypt, krijg je veel informatie en aanbiedingen over dit product, dus met knoflook.
Maar dit soort tegenstrijdigheden krijg je ook als je " koemelk" intypt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vreemd, wat is nu waar?
Rieneke1
11 jaar geleden
doe je eigen onderzoek, en neem geen risico zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou maar uit gaan wat rieneke zegt, ze is zeer deskundig op dit gebied, maar vind het wel heel erg vervelend, dat je van informatie op internet niet kan uit gaan dat het juist is.
De toegevoegde knoflook zou goed helepen tegen de vlooien.
Het schapenvet tegen jeuk en een slechte vacht, tenminste zover ik dat weet.
Heb er ook goede resultaten mee gehad met onze honden en de buurhonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik geef het mijn hond ook al sinds een jaar. Zie of merk niets geks, wat niet wil zeggen dat het geen kwaad kan natuurlijk. Ik vind het vervelender dat deze bonbons gemaakt en verkocht worden, door toch een goede firma Biofood, dan dat er op internet onzin staat. Ik geloof rieneke als je zegt dat zij er verstand van heeft, ik had er nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja lastig he deze verwarring!
ik geef mijn hond cbd olie 5mg in begin 1 per dag naderhand proberen 1 per 2 dagen weet zeker probleen opgelost stopt met jeuken al te zien na 2 -3 dagen succes laat effe weten hoe is gegaan op internet 60 pillen 20€