Wanneer zijn jonge guppy's groot/oud genoeg om uit het aquarium gehaald te worden voor een "nieuw baasje"?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Als ze halfwas zijn, gaat het prima, vervoer ze in een plasticzakje, waar weinig water en veel lucht in zit.
Vervoer het zakje plat.
Zakje wel dichtknopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de guppen ongeveer 2cm lang zijn kun je de guppen aan een nieuw baasje meegeven. Iets kleiner kan ook wel, maar dan lopen de jonge guppen meer kans op opgegeten te worden door volwassen guppen. Als je alleen babyguppen in de nieuwe bak hebt, kan dit al vanaf een paar weken. Niet eerder want dan beschadig je de vinnen.

Meestal geven wij de guppen weg als we kunnen zien of het dames of heren zijn. De ideale guppenbak bestaat uit driekwart dames, dus meestal geven we de heren weg.