Mijn hond blijft verharen! Heel erg. En het hele jaar door. Het is een amrikaanse stafford dus kortharig wat te doen???

Moet ik de hond scheren? Ik borstel haar nu gewoon om de dag!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Scheer je hond nooit! Wat terug groeit is een flas achtig haar wat enorm.jeukt en verhaart. Dit klinkt als een vacht probleem. Ga naar de dierenarts en win advies in! Bergkam bijvoorbeeld aan het voer liggen of een allergie zijn. SCHEER NOOIT.
Rieneke1
11 jaar geleden
krijgt je hond goed voer, of supermarktbrokken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stofzuig al zo veeel! En ze krijgt royal canin! Ik ga wel
Ff langs de dieren arts of trimsalon. En zal dr niet scheren haha
Rieneke1
11 jaar geleden
geef eens wat zalmolie over het eten, goed voor huid en haar.

Antwoorden (5)

Scheer je hond nooit! Wat terug groeit is een flas achtig haar wat enorm.jeukt en verhaart. Dit klinkt als een vacht probleem. Ga naar de dierenarts en win advies in! Bergkam bijvoorbeeld aan het voer liggen of een allergie zijn.

SCHEER NOOIT.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal verhaard een amerikaanse stafford niet zo erg, misschien borstel je teveel en stimuleer je hiermee de haargroei, je moet hem niet zelf gaan scheren, vraag advies aan je dierenarts of bij de trimsalon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe heet die borstel voor de rui? Ik gebruik nu mn paardenbortel
Voor verharen en daar haal ik heel wat haren mee weg! Maar het word er niet minder door en als ik haar niet borstel dan is het net zo erg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een furminator.
Ivana
11 jaar geleden
Plus.
Ik vermoed dat het aan het voer ligt,veel honden hebben of krijgen vachtproblemen door hondenbrokken waar granen in zitten en in RC zit veel granen in en maar heel weinig vlees.

Ik denk dat de vacht van je hond een stuk opknapt als je Orijen gaat geven,maar schrik niet van de prijs want het is niet goedkoop,maar in dit voer zit 80 % vlees en geen granen.

Wil je iets goedkoper gaan dan kun je ook Taste of the Wild nemen want ook daar zit geen granen in en 50 % vlees.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ervan uit gaan dat het aan het voer ligt, zonder het te onderzoeken lijkt me niet zo'n goed idee. Krijgt de hond misschien ook nog diarree. Eerst langs dierenarts gaan waar het vandaan komt lijkt me beter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hond krijgt pas diarree als je direct van het ene op het andere voer overstapt en elke hondenbezitter hoort dit te weten.
Overstappen gaat geleidelijk door te mixen,3 dagen 25/75,3 dagen 50/50,drie dagen 75/25 en dag 10 het gehele nieuwe voer. Op die manier voorkom je dat een hond diarree krijgt.
elke dag borstelen, altijd, zomer of winter !

eet hij/zij goed ? drinkt hij/zij ? plassen/poepen oké ?

misschien is het wel verstandig naar de dierenarts te gaan en de hond na te laten kijken, er kán iets mis zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
als een dier pijn heeft ergens is het mogelijk dat hij/zij het niet laat merken, sommige rassen vooral laten dit nog minder snel merken.
nog een reden om een bezoekje aan de dierenarts te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Poep goed eet goed drinkt goed plast goed alles doet je goed dr vacht glimt ook onwijs. Il ga even advies halen bij dierenarts of trimsalon
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ga beter meteen naar de dierenarts, die kan checken of ze niets mankeert !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met onze hond die ik elke dag borstelde, ging ik ook 1 x per week met de stofzuiger over hem heen, heel zachtjes niet te hard drukken, gewoon voorzichtig doen...
Het is absoluut verkeerd om een hond iedere dag te borstelen. Dan veroorzaak je een constante verharing.

Bij een Amerikaanse Stafford hoef je eigenlijk maar twee maal per jaar echt de dode haren te verwijderen tijdens de rui. De rest van het jaar behandel je de hond met een zachte rubberborstel of een natuurzeem. Eigenlijk is dat alleen om het buiten opgelopen vuil uit het haar te halen, zonder dat er haren worden weggeborsteld.
Als je iedere dag borstelt en levend haar daarmee verwijdert, geef je de huid en het haar een seintje voor nieuwe aanmaak en veroorzaak je dus een doorlopende rui.

Zoals je zegt is je hond gezond en heeft hij een glanzende vacht. Het kan dan alleen aan het 'overborstelen' liggen.

Ik borstel mijn korthaar twee maal per jaar één week en zuig de kamer hooguit eens per week. Dat zegt genoeg.

Toegevoegd na 3 minuten:
Iedere trimsalon zal je veel meer over de vacht van een gezonde hond kunnen vertellen dan een dierenarts. En de eerste keer is dat waarschijnlijk nog gratis ook.
Ivana