wij hebben elke keer jonge kanaries,maar gaan na ongeveer 2 dagen al dood,dat gaat iedere keer zo,wij snappen het niet.iemand n idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gas in huis?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien verkeerd voer?
Misschien te kleine hok?
Misschien zijn ze ziek?
Heb je wel goede bedekking. Misschien is het handig om op internet te gaan zoeken wat ze moeten eten en hoe je ze moet verzorgen? Het kan helpen. Misschien ontdekt u dan zelf wat het is. Heeft u al geprobeert om het uit te zoeken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iets doe je niet goed.
Er is veel informatie over op internet: http://members.chello.nl/ja.vandongen/ http://www.freewebs.com/emmeloordsekanaries/dekweek.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien het voer? Of hebben jullie ook nog andere huisdieren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lees jullie in, over hoe je jonge kanaries groot brengt. Mogelijk stoot de moeder ze af na de geboorte, of maakt ze ze af omdat ze niet weet wat er ze ermee moet. Dat gebeurt vaker in de dierenwereld.wellicht verstandig de jonge kanaries in een aparte kooi zetten en ze zelf groot brengen, dat kost veel tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik je antiaanbakpannen (tefal, teflon, etc.) in huis?
De dampen daarvan zijn giftig voor vogels.
Of dat hiervoor kan zorgen, weet ik overigens niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je de vraag iets duidelijker stellen? Kopen jullie jonge kanaries (waar, hoe oud, handopfok of niet), of hebben jullie kanaries die jongen krijgen? Indien dat laatste: broeden de ouders zelf de eieren uit en zorgen ze voor de jongen of fokken jullie ze met de hand op? En hoe gaat het de eerste twee weken voordat ze dood gaan? Liggen ze plotseling dood of zijn ze eerst ziek? Hoe meer informatie je geeft hoe groter de kans op een bruikbaar antwoord.

Het beste antwoord

Heb je de vogels wel eens gecontroleerd op bloedluizen ook dit ongedierte kan de oorzaak zijn van dode kanaries.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat was het,

Andere antwoorden (2)

Kanaries zijn zeer gevoelig voor tocht, zeker jongen.

Belangrijk is dus ook dat de kooi niet tussen een raam en deur in staat.

Verder zijn er veel ziektes voor vogels die besmettelijk zijn. Belangrijk is dus dat nadat er vogels overleden zijn in een kooi, de volledige kooi, maar ook alle speeltjes en attributen en voederbakken grondig gereinigd worden met een goed schoonmaakmiddel, en daarna goed en vaak schoongespoeld worden zodat het schoonmaakmiddel niet meer aanwezig is.

Omdat dit altijd risicovol blijft is het misschien slimmer om een 'schone' nieuwe kooi aan te schaffen mocht het probleem blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb je ze in een volière of kooi? kan zijn dat er bloedluis of zwarte luis in zit. bloedluis komt alleen s nachts te voorschijn zwarte luis ook overdag. ze zijn beide ongeveer 3 tot 4 millimeter groot.

Toegevoegd na 2 minuten:
Beide soorten drinken het bloed van de jonge vogels wat dood tot gevolg heeft.