Kater braakt 1 á 2x per week doorzichtig (lichtgeel) slijm,wat is er aan de hand?

De gecastreerde kater van 14 jaar woont nu 4 weken bij mij, heb hem geadopteerd uit het asiel. Naast het braken lijkt hij gezond: eet goed, ontlast goed, speelt leuk, wel blaasgruisdieet. Er zit geen bloed, wormen of haar in het braaksel. Braken gebeurt niet direct na het eten, zit ook geen eten in braaksel.
Verdacht van haarbal maar die nog nooit gevonden (hij is kortharig verhaart niet extreem veel), paar dagen haarbalpasta leverde niets op.
Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even langs de dierenarts lijkt mij.De Kater van onze dochter doet dit ook en toen bleek dat zijn ene nier niet goed functioneerde.Komt vaker voor bij "plaskatten",als ze ouder worden.Nu heeft ze een medicijn hiervoor,indien nodig moet ze dat 1maal daags toedienen.Op dit ogenblik gaat het prima zonder medicatie,maar ze houd hem goed in de gaten.
Haar kat heeft ook een blaasgruisdieet.Op een nier kan een kat goed leven,heeft de dierenarts gezegd,mits hij goed verzorgd wordt.

Antwoorden (3)

lichtgeel slijm is een ontsteking, dus ik zou naar de dierenarts gaan.
misschien is hij wel verkouden.? misschien heeft hij wormen.? geen haarbal.? eet goed.? drinkt goed.?

gewoon morgen even naar het asiel bellen en advies vragen, dát lijkt me de beste oplossing, want wij zijn geen dokters...!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al meerdere keren contact gehad met asiel, we zouden haarbalpasta en dieetverandering aanzien. Maar dit weekend braakte hij weer. Morgen neem ik dus weer contact op met asiel, maar hier ook even vragen leek me geen kwaad kunnen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan ook geen kwaad, maar een dierenarts ziet en weet uiteraard veel meer dan wij ! ;)
succes morgen !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
leuk trouwens dat je een 14 jarige kater geadopteerd hebt ! applaus voor jezelf, je hebt daarmee een hele goede daad verricht, namens de katten, dank je wel !
Katten zijn makkelijke kotsers. Als het "maar" 2 x per week.gebeurt en hij is verder gezond (eten, drinken, spelen) dan is er niks aan de hand. Hij heeft.bovendien ook een mooie.leeftijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
door de stress kan hij ook gaan braken en misschien is zijn maag iets van streek je kunt het ook nog proberen met wat rijstwater (rijst koken in een iets grotere hoeveelheidwater, afgieten in aparte bak en aflaten koelen) dit brengt de maag tot rust bij mens en dier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rijstwater kan geen kwaad. Wees er wel heel erg zeker van dat alle rijst uit het water is verdwenen! dit kan verstoppingen veroorzaken bij katten.