Waarom kan een hond goed tegen de overgang van warm naar koud?

Als de hond binnen in huis loopt bij een temperatuur van ongeveer 20 graden en je gaat er mee in de winter mee naar buiten bij ongeveer 10 graden onder nul dat is toch een omschakeling van 30 graden waardoor kan de hond zich zo snel aanpassen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Doordat de haren van een hond als een bontmantel om de hond heen liggen waardoor een stilstaande luchtlaag gecreeerd word die de hond isoleerd kunnen alle vachthoudende dieren beter tegen de overschakel;ing van warm naar koud en omgekeerd als naakthuidige .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dit antwoord volgens mij het meest op waarheid berust.

Andere antwoorden (3)

De huid van de dieren zijn gecreërd zodat ze snel zich kunnen aanpassen voor de kou en warmte, vocht..
Denk eens aan pengiuens. Hoe leven hun daar..
God heeft alles (mens&dier) perfect gecreërd zodat ze nergens van last krijgen...
Heb je wel eens over na gedacht hoe een kip zonder vruchtbaarheid eitjes legt..
Een koe eet gras en komt als melk terug, hoe kan dat? Dat zijn allemaal wonder van de GOD.
Waarom hebben mensen haren op de hoofd? Ooit over na gedacht?
http://m.goeievraag.nl/vraag/23589
M.v.g
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou best kunnen Hans,
Een liger is ook een mens werk. Ooit van gehoort?
Zoek maar eens op...
Je heb 't over hondenrassen, maar het blijft een hond of niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens, Baby, het blijft een hond. Die aanpassing is er nog niet helemaal uitgefokt - al zijn er nogal wat kleine bibberhondjes die ik niet met de sneeuw buiten zou durven laten staan zonder ernstige problemen voor de hond....
Ha, die Teun;

De vacht van een hond is zo'n goede isloatie dat hij geen last heeft van lage buitentemperaturen. Je kunt een hond, als je dat zou willen, ook in ons klimaat laten wennen aan 's winters buiten slapen; een kennel met wat stro is dan voldoende. Mijn hond slaapt toch gewoon lekker binnen maar is gek op de winterkou; lekker sneeuw happen en dan de dunne krijgen! De zomer is een ander verhaal; omdat een hond alleen maar via tong, neus en voetzolen lichaamswarmte kwijt kan hebben ze het dan een stuk zwaarder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hond leeft dichter bij de natuur dan een mens en is derhalve ook veel sterker... Een hond schaamt zich niet als die een tong naar buiten heeft hangen, nee die doet dat gewoon... Mensen zouden zich schamen, maar een hond doet wat die moet doen... Hij luistert dus veel beter naar het eigen lichaam... En dat doet hij dan ook, veel beter dan mensen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 volkomen onzin. Hij hangt zijn tong uit zijn bek, omdat hij daarmee, ook lopend, warmte kan afvoeren. Een hond staat juist minder dicht bij de natuur, vandaar dat hij zoveel vet heeft, dat hij zo van het warme huis naar buiten kan.
Wat jij zegt is moralistische prietpraat.