Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onze kat is door d'r zus in staart gebeten is wel speels, maar is bang en verstopt zich. Wat te doen?

De staart beweegt wel, maar niet fier omhoog.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niets doen, als het over een week nog zo is kun je naar de dierenarts gaan, maar wacht een weekje...

Alle kans dat het zo geneest...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Kijk het morgen nog af en is er geen verandering-maandag naar de dierenarts..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi hoomeij! Ik weet niet hoe erg (hard) je kat is gebeten. Niets gebroken of wonden? Anders zekerheidshalve check bij dierenarts. Welnu, in tegenstelling tot honden gebruiken katten hun staart op een een (hun) geheel eigen wijze: Doorgaans loopt een ontspannen kat met de staart omlaag. Bij onraad of wanneer ze dominant wil zijn dan juist met de staart omhoog. Echt wild kwispelen (als een hond) doen ze vrijwel alleen als ze bedreigd worden. Suc6 (ook voor kat)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op voorhand zou ik de twee katten gescheiden houden en morgen beoordelen of de staart van de kat weer fier omhoog staat. Ook zou ik de kat observeren of ze likt of zit te bijten aan haar verwonde staart. Zolang het niet ernstig bloedt zou ik het gewoon even aanzien. Maak je op voorhand niet te veel ongerust want katten herstellen doorgaans snel. Gaat het niet goed dan kun altijd nog je dierenarts raadplegen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan is mijn volgende vraag, wat doet de kat als jij in de buurt komt van de staart? mauwt ze als je er aan komt? likt ze veel aan een eventuele wond?

zo ja dan lijkt een dierenarts bezoekje verstandig, zo niet... wacht het dan eerst even af.

De speelsheid van katten gaat erg ver. soms valt die van ons ook van de bank/vensterbank af en is dan even heel geschrokkken en wil dan even niet geaaid worden, maar even later is er niks meer aan de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het morgen nog niet gebeterd is, overleg dan even met je dierenarts.
mogelijk heeft ze baat bij een paar dagen pijnstilling.
hou verder de sataart de komende week goed in de gaten: vaak vormt zich op de plek van de bijtwond een abces,
dat is bijzonder pijnlijk, en niet ongevaarlijk voor de kat.

Toegevoegd na 1 minuut:
sataard?? staart natuurlijk, excuus :)
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Met héééél veel geduld en aandacht haar het vertrouwen teruggeven. Hou de zus voorlopig uit de buurt.!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding