Mijn hond moet eigenlijk weer gevaccineerd worden. maar nu is ze hoog zwanger en wil ik dit niet laten doen. Kan dat wel als de pups er zijn?

Als de moederhond geënt kan worden tijdens de zoogtijd, hoe oud moeten de pups dan min zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

De pups mogen zelf na ongeveer 6 weken hun eerste vaccinatie krijgen, dus verstandig is om dan ook de moeder te vaccineren. Tijdens de zwangerschap mag het absoluut niet, je dierenarts zal dit ook niet doen.

Maar ik zou het sowieso even bespreken met de dierenarts, dan krijg je een professioneel advies van iemand die jouw hond (goed) kent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hier ook een + :)

Andere antwoorden (1)

Tijdens de dracht mag je je hond niet laten vaccineren. Het beste kan je de moeder straks tegelijkertijd met de pups laten enten, als de pups 6 weken oud zijn en hun eerste enting moeten krijgen.