Afdak kippen maken, kopen?

Hallo, ik vraag me af hoe ik best een schuil/afdak kan maken voor mijn kippen.
Ze gaan overdag nl zelden in het nachthok en vind het zo zielig om ze buiten te zien zitten bij slecht weer.
Nu had ik van het geraamte van een serre een afdak gemaakt door er plastiek gewone, geen serreplastiek) rond te maken maar dit gaat altijd weer stuk :( Heeft er iemand een manier om zonder al te veel te bouwen die beestjes een goed afdak te bieden? iets zelf maken of iets te koop is dat kan dienen?
Bedankt!

Toegevoegd na 1 dag:
Dank jullie voor de tips, ga inderdaad de zijmuur gebruiken om daar iets tegen te maken, nie te moeilijke oplossing en ze zitten toch beschermd tegen het weer :) tnx!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Pak een stuk golfplaat!

Maak de ene kant vast aan het hok of aan de muur en koop 2 lage paaltjes die net wat lager zijn dan het stuk dat je aan het hok hebt vastgemaakt.
Timmer dan de andere kant van de golfplaat vast aan de paaltjes.
Nu heb je een afdak!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tnx!

Andere antwoorden (1)

Bij de Praxis zijn de tuinschuttingen in de aanbieding. 1 zo'n schot is meer dan voldoende. Als je tegen een muur kunt werken kan je ook gewoon bouwzeil gebruiken, dan heb je maar 2 palen nodig.