Vrouwtjes konijn dekt mannetje?

Nadat ons vrouwtjes-konijn een nestje konijntjes had gekregen, hebben we het mannetje laten helpen. Dat is nu ruim een jaar geleden. Op een gegeven moment begon het vrouwtje, het mannetje te dekken. In eerste instantie maakten wij er geintjes over, dat ze wraak wil nemen. Zodat het mannetjes ook voelt, hoe het is om kleintjes te moeten werpen.
Maar nu doet ze het nog steeds en begin ik mij af te vragen of dit normaal gedrag is en wat ik er aan kan doen, zodat dit ophoudt. Dit gaat namelijk dag en nacht door. Wanneer zij ons ziet, jaagt ze het mannetje op en kruipt ze er gelijk op.

Iemand enig idee wat te doen ????

Alvast bedankt voor de antwoorden/ oplossingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze laat daarmee zien wat ze wilt!!!
Rieneke1
12 jaar geleden
zou het niet helpen als je er een knuffel bijlegt die ze te grazen kan nemen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doet ons vrouwtje ook af en toe.
Dan heeft zij zin, maar hij weet sinds hij "geholpen"is niet meer wat het is. Maar ons vrouwtje doet het ongeveer eens in de maand, niet continue

Het beste antwoord

Is het een paar maanden aan de gang, of een paar weken? Als het een paar weken is, is er vrij weinig aan de hand. Dan ligt het namelijk gewoon aan de tijd van het jaar, wanneer ze de behoefte hebben een nestje te maken. Mijn 2 vrouwtjes konijnen doen nu niet anders ;-) Het zou echter niet al een paar maanden, dag en nacht zo moeten zijn. Wat er dan is weet ik niet, maar ik denk dat je je weinig zorgen hoeft te maken.