Kunnen triopsen samen met vissen?

Ik kweek zelf triopsen en ik heb een groot aquarium. Nou vind ik het zonde om zo'n groot aquarium alleen te gebruiken voor triopsen. Ik heb gehoord dat ze niet met kleine visjes samen kunnen, maar kunnen ze wel met goudvissen en grotere?

12 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (1)

Een triops is bij uitkomst ongeveer 1/4 van een pasgeboren watervlo. Die wordt dus door bijna alle vissen opgegeten. Een grotere triops zal sterven bij grotere vissen, doordat hij aangevallen word, geknabbeld, pootjes er af of kieuwen weg gegeten (de kieuwen lijken op tubifex)

Daarnaast heeft een trips de neiging alles in de buurt komt aan te vallen, dus te kleine vissen zullen al snel ten prooi vallen.

Een flinke afrader :)

Wel kun je natuurlijk een gezelschapsaquarium houden, met garnaaltjes of een kreeftje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xilu
12 jaar geleden
ja, was al van plan om wat kreeftjes erbij te zetten. had ene hele mooie albino gezien :)