Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen triopsen samen met vissen?

Ik kweek zelf triopsen en ik heb een groot aquarium. Nou vind ik het zonde om zo'n groot aquarium alleen te gebruiken voor triopsen. Ik heb gehoord dat ze niet met kleine visjes samen kunnen, maar kunnen ze wel met goudvissen en grotere?

12 jaar geleden
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een triops is bij uitkomst ongeveer 1/4 van een pasgeboren watervlo. Die wordt dus door bijna alle vissen opgegeten. Een grotere triops zal sterven bij grotere vissen, doordat hij aangevallen word, geknabbeld, pootjes er af of kieuwen weg gegeten (de kieuwen lijken op tubifex)

Daarnaast heeft een trips de neiging alles in de buurt komt aan te vallen, dus te kleine vissen zullen al snel ten prooi vallen.

Een flinke afrader :)

Wel kun je natuurlijk een gezelschapsaquarium houden, met garnaaltjes of een kreeftje?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xilu
12 jaar geleden
ja, was al van plan om wat kreeftjes erbij te zetten. had ene hele mooie albino gezien :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding