hoeveel geld ben je kwijt als je een paard neemt?

hoeveel geld ben je kwijt als je een paard neemt en die in een pensionstalling plaats voor 225 euro in de maand?
met uitrusting erbij? (zadel, hoofdstel, enzo)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Een paard van laten we zeggen 12jaar is ongeveer 1800 euro, een goed tweedehands zadel heb je voor 120 euro, hoofdstel kun je kopen voor 50 euro, hangt ervanaf of je het vol bling wilt. Je hebt in principe maar 1schabrakje nodig, 1tje met gewoon een effenkleur heb je voor 20 euro. Je hebt een halster en touw nodig, die kun je krijgen voor 15euro. Maar je moet ook denken aan de rest, je paard zal hooi nodig hebben, bij de boer heb je wel een baal voor 5 euro, daarnaast moet hij biks hebben, dat is ook wel ongeveer 15euro per zak, je moet nadenken over de hoefsmid en de dierenarts die elk jaar moeten komen, een niet goed ingeent paard mag namelijk niet op een manege komen, en heb je al nagedacht waar je wil rijden? Als je naar de manege wilt moet je lesgeld betalen, en als je manege niet bij je in de buurt is moet je ool een trailer kunnen gebruiken om het paard te vervoeren, en naast dat alles moet je ook geld overhouden om de dierenarts te betalen als er iets met je paard aan de hand is. Ik wens je succes. ;)
Er kunnen veel spelfouten inzitten, dat komt doordat ik op mn mobiel dit typ (:

Toegevoegd na 5 minuten:
En dan heb ik het nog niet over de dekens, verzorgingsspullen, wormenkuren en de paardentandarts gehad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alles verschilt je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wil. Een shetlander heb je al gratis maar laat er altijd een vee arts naar kijken anders heb je misschien een doodziek paard. Een zadel is ongeveer 500€ een hoofdstel €100 en shabrakjes ongeveer 50€ maar je kan een zadel of shabrakjes ook tweedehans kopen. Verder een halster en touw €20. Maar let er goed op dat dit eenmalige kosten zijn tenzij het versleten is natuurlijk. Maar let erop dat er ook maandelijke kosten zijn. Wormenkuur, hoefsmid, tandarts ( belangrijk ook al merk je het niet zo snel als er iets mis is) en de stalling en natuurlijk het eten. Dus ik zou zeggen denk er goed over na. Maar veel plezier het zijn top dieren :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MissBiggie
12 jaar geleden
Een gratis Shetlander? Bij 2 pakjes boter ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laatst kon je bij ons in de buurt echt een gratis shetlander ophalen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier vind ik er ook 1 via google http://www.bokt.nl/markt/ad/28825/lieve-shetlander-hengst-gratis-af-te-halen
Misschien heb je iets aan onderstaande link, kun je zelf een beetje rekenen, al kun je sommige dingen natuurlijk lenen, of tweedehands kopen...