hoelang duurt t gemiddeld voor een pup zindelijk is?

Wij hebben een pup kruising mechelse herder, amerikaanse bulldog. Wij laten dr na elke activiteit uit, zoals eten, drinken, slapen, spelen ect.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
63.6K

Antwoorden (7)

Maak de ruimte waarin hij zij verblijft zo klein mogelijk,want een hond gaat echt niet in zijn eigen vuil liggen.Voor de nacht.En direct uitlaten bij het opstaan s,morgens.Houd op de dag de pup in de gaten zodra hij zij stopt met slapen direct naar buiten.liefst niet in de tuin want dan blijft ze dat altijd doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik lag mijn hond altijd zo dicht mogelijk bij de voor deur zodat je niet het hele huis door moet met een pup die moet plassen of poepen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en het antwoord op de vraag?
Dat ligt heel veel aan je zelf, als de pup aanstalte doet om iets te doen binnen.
meteen buiten zetten, heeft de pup iets gedaan belonen met je stem. en dan kan het binnen een week ze zijn er slim genoeg voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zindelijkheid van een pup hangt niet alleen af van de oplettendheid van jezelf, maar ook van de mate waarin zijn hersenen ontwikkeld zijn. Niet iedere pup is met 8/9 weken zover, dat de signalen voor spierbeheersing al totaal zijn ontwikkeld en doorgegeven worden.
Je kunt niet meer dan je best doen. Het kan 2/3 weken duren voor alles in orde is. Het kan ook binnen 9 dagen gepiept zijn.

Men zegt, dat het bij kleine honden (boomers enz.) langer duurt, omdat je minder alert bent wanneer ze door de knieën gaan en aanstalten maken. Maar van die minihonden heb ik geen verstand, ik heb alleen grote rassen gehad.

Het verkleinen van de bench helpt wel, maar ook niet altijd. Evenals bij baby's kan ook het darmstelsel nog niet helemaal op orde zijn en zijn ze aan de diarree. Dat houden ze ook in een verkleinde bench niet binnen.

Je mag een pup best in de tuin laten plassen. Als men zegt dat een hond zijn eigen nest (territorium) niet bevuilt, heeft men wel gedeeltelijk gelijk. Maar....de tuin wordt door een pup nog niet als eigen ruimte gezien, dat komt pas later. De eigen ruimte wordt langzaam als eigen erkend, de tuin hoort daar nog niet bij. Hij zal dus op een gegeven moment zelf niet meer in de tuin willen plassen. Als hij dus eenmaal zindelijk is laat je hem niet meer in de tuin en zal hij ook geen behoefte meer hebben om het daar te deponeren.

Succes!
Ivana
12 jaar geleden
Onze herder heeft er maar liefst een half jaar over gedaan om zindelijk te worden .Hij wilde domweg niet plassen op straat. Toen ie dat eindelijk door had ( zie voor alle tips bij de antwoorden hierboven), lukte het met het poepen nog steeds niet. Toch is dat ook gelukt. Belonen als het een goed gaat en verder niets van aantrekken. Kinderen blijven immers ook soms heel lang bedplassen. Hoe minder aandacht, hoe meer belonen,hoe groter het succes. Ik zeg altijd: een hond is twee kleuters.
Nu was onze hond een geval apart: te koop gezet door een broodfokker in een dierenwinkel en daarna zwaar mishandeld, en dat als pup . Bij die mensen heb ik het dier- half lam geslagen- weggehaald ( hoe, is hier niet van belang). Dus had het dier op jonge leeftijd al een fikse achterstand. Een dier uit een normale opvoedingssituatie zal het vast wel beter doen.
Direct na het eten naar buiten gaan is bij vooral grote rassen riskant: de hond van de buren, een bouvier , kreeg een maagdraaiing. En je wilt niet weten hoe erg dat is. Eventueel wel even een plasje laten doen maar niet gaan spelen of zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
De kans dat een pup een maagtorsie krijgt is nihil.
Je geeft ze 4-5 maal per dag eten, waardoor de hoeveelheid voer in de maag minder is dan bij een volwassen hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De jonge bouvier van mijn brier was wel de klos !
Dit is verschillend,de ene hond is binnen een maand zindelijk en de ander doet er langer over.

Zodra je ziet dat je pup iets in huis doet of gedaan heeft,dan niet boos worden,maar je pup zonder iets te zeggen op pakken en naar buiten nemen.

Mijn twee vorige honden waren beide in één maand zindelijk,maar de pup die ik nu heb,heeft er 4 maanden over gedaan en morgen is het 4 weken gelden dat hij iets in huis gedaan heeft,hij is nu bijna 7 1/2 maand dus onderstaande klopt wel wat mijn pup betreft.

Gemiddeld is een pup op de leeftijd van 6 a 7 maanden helemaal zindelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om zindelijk te worden moet uw hond controle verkrijgen over de kringspieren die de blaas en de anus afsluiten. Het verkrijgen van bewuste controle over deze kringspieren is een groeiproces dat dus langzaam optreed. Sommige pups zijn al een paar dagen nadat ze bij u thuis aangekomen zijn zindelijk, maar dit zijn uitzonderingen. De meeste pups zijn pas op een leeftijd van 7-8 maanden volledig zindelijk. U heeft zelf een belangrijke invloed op de tijd die nodig is om uw puppy zindelijk te maken. Hoe meer tijd u eraan besteed om uw puppy zindelijk te maken, hoe sneller hij zindelijk zal zijn. Als u bij de zindelijkheidstraining op moeilijkheden stuit, overleg dan met uw dierenarts of er misschien een lichamelijk probleem de oorzaak van is.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.hondenplaneet.nl/puppy/zindelijkheidstraining.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Ik vind die 7-8 maanden die jij noemt wel heel erg lang. Bij geen van mijn pups heeft dat langer geduurd dan tot 3 maanden. Zelfs ongelukjes kwamen na die tijd niet meer voor. Spreek je over kleine hondjes? Maar zelfs dan lijkt me dat veel te lang. De vraagsteller heeft het over een herderformaat.
Ivana
12 jaar geleden
Ik heb je link even bekeken. Daar staat zoveel in waar ik het niet eens mee ben! Hoe kan je op 24 uur een pup 12 maal uitlaten? Een pup slaapt 18 van de 24 uur. Lijkt me dus een onmogelijke opgaaf. Als de pup zijn plas 3-4 uur kan ophouden bij 3 maanden, kan hij nauwelijks meer onzindelijk zijn. Een pup laat je op die leeftijd overdag om de drie uur uit en 's nachts is hij dan allang zindelijk. Ik vind het een vreemde handleiding, sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de tekst van uw link bekeken en ben met veel dingen het niet eens. Mijn honden waren met 16 weken zindelijk en als IK goed oplet komen dan ook geen ongelukjes meer voor. Als je dit schema gaat volgen dan heb je een onmogelijke opgave...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marie José, eindelijk een zinnig antwoord. Prima!
Ligt aan de pup de ene is snel zindelijk de ander doet er langer over. Ik heb 5 honden en die waren allemaal snel zindelijk. Met een 4 maanden gaven ze al aan wanneer ze hun behoefte wilde doen.
Je kunt bijv. na 20.00 uur het water weghalen. Want als ze niet te veel drinken hoeven ze ook niet te plassen. Maar de regel is na het spelen laten plassen, na het eten laten plassen, als ze wakker worden plassen. Altijd dezelfde deur naar buiten gebruiken. Zodat de pup weet waar hij/zij moet zijn om haar/zijn behoefte te doen.