Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een drachtige kat behandelen tegen vlooien?

Ik heb een drachtige kat. en nu wil ik graag weten of ik haar mag in-sprayen tegen vlooien. ze is misschien net 3 dagen drachtig..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Er zijn dacht ik middelen die wel mogen, maar lees de bijsluiter, dan weet je het zeker
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je beantwoorde vraag met niks...je zegt dat je iets vermoed, maar dat ze het zelf maar moet opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je beantwoord de vraag*
Frontline spray, tegen teken en vlooien, is zonder probleem te gebruiken bij jonge dieren, drachtige dieren en zogende dieren :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helaas werkt frontline niet meer, zijn bijna alle vlooien er resistent voor
Je zou stronghold roze kunnen gebruiken, maar wat een heel goed huis/tuin/keukenmiddel is, en volledig veilig, is het volgende receptje:
- 1 Grote citroen met schil
- 1 Eetlepel gedroogde rozemarijn
- 0,5 L kokend/heet water


Water aan de kook brengen
De Citroen grof hakken, schil eraan laten!
Vervolgens de citroen en de gedroogde rozemarijn in het hete water gooien en dit een nachtje laten staan trekken.
Volgende dag de citroen en rozemarijn eruit zeven en het "vocht" overgieten in een plantenspuit of iets dergelijks.

Dan hier je kat mee inspuiten/wrijven (niet helemaal zeiknat natuurlijk.
Dit verdrijft de vlooien die op het dier zitten, en maakt je kat onaantrekkelijk voor nieuwe vlooien. Het doodt de neten echter niet, maar het is veilig om onbeperkt te herhalen, dus als je het na een week weer doet dan komen ze ook niet meer terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding