Nee, Je kan dat niet zo maar doen, op de titel van een film berust een copyright. Dat wil zeggen dat de bedenkers aanspraak mogen doen op alles die deze naam heeft omdat ze de rechten bezitten en daar ook voor betaald hebben om die vast te leggen.
De kans is klein maar mochten zij er achter komen dat je hond Bolt heet kunnen ze aanspraak maken op je hond en hem van je afnemen. Helaas, maar zo werkt het wel.
Een achterbuurvrouw had al 4 jaar een Hond die ze "Jaws" had genoemd. 2 maanden geleden kwamen ze van Universal Films om de hond op te halen. Was echt zielig om te zien, het beestje wilde helemaal niet mee. We hebben onze achterbuurvrouw nu blij gemaakt met een nieuwe hond die ze Sponge Bob heeft genoemd. Echt een schattig beessie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*proest*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je op de -1 kan drukken kan je ook wel even je reactie onderbouwen hier ipv * proest* of een zooitje vraagtekens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond 'm best grappig eigenlijk! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, ha, +1, smartass!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks Floorz, dacht wel dat je dat kon waarderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewèldig! lol +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die is wel een plusje waard :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zielig hoor!

Andere antwoorden (20)

Je mag je hond noemen hoe je wilt!

Toegevoegd na 44 seconden:
Neem er twee! Bolt and beautifull!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, waarom zou dit niet mogen? Waarschijnlijk was voor de film Bolt al wel ergens een hond die Bolt heette en is de film dus eigenlijk naar een hond vernoemd

Toegevoegd na 20 seconden:
alleen zou ik hem dan eerder bijvoorbeeld:
The Dark Knight noemen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, daar krijgt ie hoogmoedswaanzin van.
Bovendien rent ie steeds naar het water omdat ie denkt dat ie ook mensen moet redden.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Whahaha +1
Ja hoor. Wij hebben trouwens een POES die een jongsnaam heeft (Tom) dus ook dat mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de naam van een hond zijn geen beperkingen zoals bij mensennamen waar niet alles mag.

Onze hond heette ook naar een beroemde televisie persoonlijkheid.... TOMMIE....uit Sesamstraat :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor ! Je zou de honden de kost moeten geven die - afhankelijk van welke film er in de mode is - Bolt of Lassie of Benji heten.
En sinds de film Gremlins, alweer enige tiijd geleden, heten er echt ontzettend veel fretten Gizmo.
Namen zijn geen beschermd handelsmerk, en voor dieren zijn er al helemaal geen restricties aan, dus al noem je je valkparkiet Goeievraag, er zal geen haan naar kraaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, je mag je hond noemen hoe je wilt. Bolt is wel lekker kort, dus dat roept gemakkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk mag jij je hond vernoemen naar een film of wat dan ook. En het mooie is dat deze altijd zal luisteren naar de naam die jij zal geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij in de straat woont iemand en zijn honden heten "Bimbo" en "Snol", daar heeft hij nog nooit een bekeuring voor gekregen.

Toegevoegd na 2 minuten:
m.a.w, je mag je hond zo noemen als je zelf wilt. Bij kinderen ligt dit anders, als jij je docher aanmeldt bij het gemeentehuis met de vermelding; "en we noemen haar Snol", dan mag je op zoek naar een nieuwe naam!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol +1
ja zoiets mag wel.
je mag je hond ook baileys of nike noemen.
maar als je een stamboom hebt en je laat de hond registreren mag 's weer niet
dus geen bailey's
maar wel baileys.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me ook geen goed idee om je hond
adolf of hitler te noemen of mengele of zoiets
volgens mij haal je je ondanks dat er volgens mij niets in de wet over staat wel de nodige sores op de hals.
14 jaar geleden
Ja hoor, natuurlijk. Je hoeft je hond niet aan te geven zoals je bij een pas geboren kind doet. Niemand kan je zeggen dat je die naam die je kiest niet geven mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die HeroDD;

Probeer eerst eens of de hond wel naar die naam wil luisteren, want echt makkelijk roepen doet het niet, met enkel één korte klinker. Mijn hond heet 'Lola' (een naam die ook in films en literatuur voorkomt) en ik ben nog nooit in problemen gekomen met uitgevers of producenten van films.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Dat is absoluut verboden!

Je kunt het risico nemen, maar je hebt hard kans dat je hond, wanneer hij eenmaal de volwassen leeftijd heeft bereikt, hij een melding zal maken bij de internationale liga voor de rechten van de hond.
En zoals wij allemaal weten, loop je dan het risico om een fikse boete te krijgen, of erger: Je kunt uit de ouderlijke hondenmacht worden ontzet, en verplicht worden tot het volgen van een heropvoedings-hondencursus.

Kortom: Ik zou het risico niet nemen, en gewoon uit het handboek voor hondennamen een legale naam kiezen...
(Het kan je een hoop ellende besparen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor.
Waarom niet?
Mijn hond heet Pati bv...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja waarom niet.
is toch ook een gewone naam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vraag me af of smartass gelijk heeft.
Het verhaal dat de hond van de burvrouw meegenomen werd lijkt me sterk: wat moeten zij immers met zo'n hond.

er zitten wel filmrechten op de film Bolt, dus je mag niet zomaar een film maken met die naam of stukken uit de film gebruiken en openbaar maken.
maar een privé-naam zou geen problemen op moeten leveren. Wel als je daarna je hond gebruikt voor reclamefilmpjes, en daarbij nadrukkelijk zijn naam gebruikt om geld binnen te halen.

vraag het Disney zelf:
The Walt Disney Company Limited,
London W6 9PE, Engeland, of een email sturen naar help@disney.nl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag je hond noemen zoals jezelf wilt. Let daarbij wel op dat je met de naam niemand kwetst. Dit kan nog wel eens tot rare situaties leiden op een hondenuitlaatplaats.

Een hond kan ten hoogste 2 á 3 lettergrepen in een naam onthouden. Een naam als 'Bolt' of 'Oscar' zal de hond op den duur wel herkennen als zijn naam. Als je je hond 'Repelsteeltje' wil noemen mag dat maar je hond zal dit dan niet begrijpen als zijn naam. Ook is het gebruik van een dubbele naam af te raden. Dit snapt een hond ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag je hond zelf 'klootzak' noemen. Op straat roep je hem dan als er iemand/niemand in de buurt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jhaa tuurlijk. da is heel cool!