Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een gecastreerde kater toch neigingen hebben tot voortplanten?

Sinds een half jaar hebben wij een nieuwe kater uit het asiel, ingeent en gecastreerd. Sinds 1 maand gaat hij op mijn schoot "fiets" bewegingen maken waarbij zelfs zijn leuter tevoorschijn komt. Als ik hem van mijn schoot wil afdoen gaat hij miauwen en probeert mij dan in mijn gezicht te bijten. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Kan iemand dit verklaren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

niet alle gecastreerde katers doen dit, maar het valt zeker onder normaal gedrag.
gecastreerd of niet, in hun koppetje blijven ze kater.
veel katers masturberen op een knuffel, schapenvacht, of zelfs op een bevriende kat m/v.
dat hij je probeert te bijten is minder.
observeer je kat, en probeer a la minute dat hij opgewonden raakt, hem op de grond te zetten.
bied hem wel een opgerold fleece dekentje oid als alternatief.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is denk ik vrij normaal. Ik heb nu de tweede kater uit het asiel die dit ook doet. Als ik op bed tv lig te kijken wil hij op mijn arm rijden en miauwt en bijt me als ik mijn arm wegtrek. Ik moet wel een trui of vest aan hebben, anders doet hij het niet. Hij heeft ook een lekker zachte opgevouwen fleecedeken aan het voeteneind van mijn bed waar hij op mag "sporten". Ach, als het beest maar lol heeft. Het kan toch geen kwaad. ;-)
(Lees meer...)
12 jaar geleden
De lokroep der natuur laat zich niet tegenhouden.
Het is en blijft natuurlijk een kater.

Hetzelfde geldt ook voor de poezen, heb nu twee van die apparaten door de keet heen rennen en janken de hele bende bij elkaar.............leuk, gaat snachts dus ook gewoon door.
En dan heb ik die katers ook nog onder het raam...........

Nee, Maart mag voor mij wel overgeslagen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding