Waar kan ik elastische stijgbeugel riemen kopen?

Ik heb dat ooit gezien op een beurs, maar kan ze nergens vinden en wil ze wel heeel graag hebben :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elastische beugelriemen..? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Bedoel je niet per ongeluk een elastische singel? Vraag me ook af wat de meerwaarde van elastische beugelriemen zou zijn: lijkt me niet fijn als het meeveert met bijvoorbeeld lichtrijden ofzo. Maar goed, misschien weet iemand anders meer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha nee ik bedoel echt beugelriemen met elastiek!!!! Het schijnt de schokken van het bewegen (lichtrijden) op tevangen voor zowel rug van het paard en rug van de ruiter (ik heb erge rugklachten en mag paardrijden weer langzaam op gaan bouwen, maar ik wil wel alles doen om het zo prettig mogelijk te maken). Of het lekker rijdt dat weet ik niet... Heb er nog nooit mee gereden, kwestie van proberen denk ik haha. Er zijn ook beugels met een soort elastiek die alle kanten op kunnen, maar die bedoel ik niet. Bedoel ook niet die veiligheidsbeugels die los springen als je valt... Echt beugelriemen van elastiek. Hoop ook dat iemand dit kent :p (google niet in ieder geval :s) haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb er ook nog nooit van gehoord.
miss een belletje naar Divoza met de vraag of ze het daar kennen of kunnen bestellen?
Aponi
12 jaar geleden
Ik denk dat ze niet te koop zijn omdat het gewoon niet werkt. Je kan nooit je benen stil tegen je paard houden als je beugelriemen constant meeveren met de beweging.
Tijdens het lichtrijden moet je ook bijna niet op je beugels steunen. Zoals mijn instructeur vroeger altijd zei "ze zijn om op te stijgen en niet om op te steunen".
De schokken vang je op door een goede zithouding, en goede steun bij je knieën waardoor die als een soort van scharnierpunt vast tegen het zadel liggen. Ook je bekkenbodem goed gebruiken, dat vangt ook de meeste klappen op.

Het beste antwoord

Bedoel je deze (zie link)....?
Ik denk het niet, maar het ziet er wel grappig uit.
Ik heb even op engelse sites gekeken, maar daar kom ik ze ook niet tegen.
Helaas...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahaha geweldig !!:p nee die bedoel ik niet!! Jammer dat ik geen goed antwoord heb gekregen, maar door dat filmpje ben jij de beste haha

Andere antwoorden (1)

Bedoel je soms de gpg stijgbeugels. Dat is een soort van adapter/blokje dat je tussen je stijgbeugelriem en je eigen/standaard stijgbeugel bevestigt.
Je stijgbeugelriem zelf is dan niet elastisch maar er zit een soort vering tussen de riem en de beugel.

Ik las wel bij bokt dat er ook klachten over zijn. Vooral bij het springen. Dus voor je ze zomaar aanschaft even goed inlezen. Ze zijn best prijzig.
Aponi