Mijn hond heeft net een hele slagroomtaart opgegeten, kan dit kwaad?

De taart stond buiten, de hond heeft blijkbaar de deur opengemaakt en de taart helemaal opgegeten. Zit er in een slagroomtaart iets waar de hond niet tegen kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zat er veel chocolade in de taart, dat is nl niet best voor honden.
Amadea
12 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat dit echt gebeurd is. Zelf kan ik van één punt slagroomtaart al vol zitten. Hoe kan een hond nou een hele taart verorberen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt van de hond af een grote hond kan best een heerlijke slagroom taart op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zat gelukkig geen chocola in. En Amadea, het is echt gebeurd anders vroeg ik het hier niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krenten, rozijnen en druiven zijn ook slecht voor een hond, dus als dat er in zat, zou ik de dierenarts informeren.
Verder zal ie van alle vettigheid wel flink moeten poepen of aan de dunne gaan...
Ivana
12 jaar geleden
Jammer, jammer. Ik ben dol op taart. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zo'n taart van de Aldi, voornamelijk cake en slagrooom en hier end aar een madarijntje. Dus dan zal het gelukkig meevallen:) @Ivana, ja haha zonde he?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 taart? makkelijk. ik weet van een Cocker Spaniel een keer een pan met 5 liter erwtensoep met varkensschenkel. Het zelfde beest heeft een keer een hele frituurpan leeg gedronken. Een herder heeft bij ons een keer een grote emmer met natte groenten in het ganzenhok leeg gegeten. In alle gevallen een zeer zieke hond, die het de volgende keer gewoon weer zou doen!
Oja, de kat heeft een keer op kerstochtend de HELE kalkoen opgegeten... of hij ziek was weten we niet, want hij heeft zich dagen lang niet laten zien.. heel verstandig want mijn moeder was razend..
Ivana
12 jaar geleden
Mila, wij zijn morgen 43 jaar getrouwd. Wij hebben WEL gebak. Hahahahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana, alvast gefeliciteerd en geniet van de taart! :) Suussuus, jeetje wat een beesten zeg :) Een hele frituurpan jeetje....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens bedankt voor alle antwoorden, heeft me gerustgesteld! Ik heb net een heel eind gewandeld, vet verbranden haha! Ik merk niks aan der:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@suus, leuk, die kat die de kalkoen opat, en dan nog wel met de kerst......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@nelly: We hadden toen nog een goeie oude poelier in het dorp. Mijn moeder kon op kerstochtend nog een kalkoen komen halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een frituurpan leeggedronken? Ik wil niet weten wat er daarna uit die hond kwam...

Het beste antwoord

Als er geen chocolade en/of rozijnen in zaten, dan zal het wel meevallen. Mogelijk braken en diarree, maar daar hoeft zijn/haar maag niet voor leeggepompt te worden. Zat er wél chocolade en/of rozijnen in, dan is het raadzaam om zo snel mogelijk een dierenarts te raadplegen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi, neehoor gelukkig zit er alleen cake en slagroom in...gelukkig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een hond moet behoorlijk veel chocola en rozijntjes of druiven eten wil het schadelijk zijn gelukkig. in verhouding een mini dosis een taart zal niet gezond zijn, maar de hond zal er (afgezien van een flinke racekak) van deze ingredienten in ieder geval geen nadelige gevolgen hebben. de schade zal dus een nieuwe taart zijn, en wat extra rondjes met je taartendief
jc54
12 jaar geleden
Echt veel chocolade hoeft een hond niet te eten om er flink ziek van te worden. lees het artikel bij onderstaande link maar eens goed door. http://nl.wikipedia.org/wiki/Theobromine
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn hond heeft ook eens een chocoladecake opgegeten ( tis een vreetmonster ), hier zat alleen cacaopoeder in. Hier is ze echt erg ziek van geweest. Ze moest een dag aan het infuus liggen om doorgespoeld te worden....
Daar was ik nu ook een beetje bang voor, maar gelukkig is slagroom niet zo erg als cacao:) En de hond heeft dan ook helemaal nergens last van:)

Andere antwoorden (4)

Slagroom is een melkproduct en bevat dus veel lactose.
Ik denk dat ie alleen heel erg aan de diarree zal gaan maar verder niets.
Geef hem de eerste 2 dagen even alleen een klein handje brokken en meer niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan geen kwaad hij zal wel geen honger meer hebben.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou eeeh haha daar vergis je je in, mijn hond heeft altijd trek:)
Als er geen chocola of zo in was kan het niet echt kwaad.
Hij zal waarschijnlijk wel een beetje last hebben aan diaree of overgeven maar het zal niet echt zo veel zijn denk ik, allee hoop ik. Ik ben helemaal niet professioneel dus u zal waarschijnlijk veel meer te weten komen door de andere antwoorden. Sorry.
Maar wel een beetje opletten op u hond, al weet ik dat u dat wel al wist, niemand kan op alles letten.
Nog veel plezier met u hond en nogmaals sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er geen chocola en/of rozijnen in zaten, nee. Ik zou de komende dagen wel een rol closetpapier meenemen als ik u was...

Toegevoegd na 1 minuut:
.... 'tijdens het uitlaten'... was ik vergeten.