welk kattenvoer is beter perfect fit of purina one?

want wil 1 van de 2 eens gaan proberen en kijken wat me poes van 8 maanden er van vind.maar welke is beter kwa voedingswaarde.ok ik weet royal canin is erg goed maar me poes is erg kieskeurig en ik moest toen de royal canin weg gooien want medam moest het niet meer.ze krijgt nu felix inhome maar daar krijgt ze haaruitval van en een beetje roos.en als er eventueel een andere premium voer is wat wel betaalbaar is hoor ik het graag en wat ook interessant is voor een kieskeurige poes te doen is zodat ze er toch van blijft eten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katten zijn niet kieskeurig, katten maak je kieskeurig. Als jij 'm consequent Royal Canin voorschotelt zonder hem iets anders te geven, eet hij dit vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat gaat helaas niet altijd op heb het meerdere keren gehoord dat een kat erg kieskeurig kan zijn en als ze het niet meer moeten laten ze het gewoon staan ook al hebben ze honger zo is een maat van me ook 7 maanden bezig geweest tot hij uiteindelijk de brokjes gevonden heb die zijn kater lusten en bleef eten dus katten kunnen wel dergelijk kieskeurig zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof me, een kat laat zich niet uithongeren, dat zit in de natuur.
Ik denk maar zo: ik betaal, dus ik bepaal. Als mijn kat het voer dat ik 'm voorschotel niet lust, kan hij zijn eigen eten gaan vangen. Ach, het is maar net hoe je je huisdieren ziet. Iedereen staat vrij om z'n eigen manier te bepalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan ken je mijn madam niet die is dan echt hard voor der zelf en der eigen voer vangen dat gaat niet op het is een binnen kat
Rieneke1
12 jaar geleden
je hebt gelijk serious.
katten kunnen in hongerstaking gaan als ze het eten niet moeten.
dat is gevaarlijk, want al na enkele dagen vasten kan een kat leververvetting krijgen, een potentieel dodelijke kwaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja dan kunnen ze idd erg hard zijn voor hun zelf die beesies en dat enkel omdat ze het betreffende eten niet moeten en of lusten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kat is ook heel kieskeurig!
Goedkoper blikvoer heb ik wel geprobeerd en dat eet hij echt niet.
Daar ruikt en snuffelt hij aan en dan gaat hij achter me aan lopen en miauwen omdat hij wat anders wil.
Ik koop elke week vis(koolvis en wijting) en dat kook ik dan even:vind hij heerlijk.
En gewoon water is ook niet meer goed genoeg sinds ik kattenmelk koop!:)
Maar ik ben zo gek op m'n kat,hij slaapt zelfs bij me,ik geeft hem met liefde het beste.=^.^=!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ken het laurena ik ben het zelfde daarom ben ik ook op zoek naar goede brokjes zodat madam wel goed te eten heb
Aponi
12 jaar geleden
Je zou Sanabelle eens kunnen proberen. Vooral de sensitive is hier erg geliefd. Het is gewoon een goed premium voer.

Het beste antwoord

Echt goed kattenvoer is Orijen,Acana of taste of the wild,Applaws en Wild cat,maar dit is best wel prijzig.

Van dit rijtje is Taste of the wild het goedkoopst.

http://brokkenvergelijken.wordpress.com/katten/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en thanks voor de link wel interessant om zo eens in te verdiepen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. In de meeste goedkopere kattenbrokken zitten meer granen dan vlees in en in bovenstaande merken niet.

Andere antwoorden (3)

Dat is toch een beetje afhankelijk van de smaak van de kat zelf. Ik geef mijn twee katten (mannetje en vrouwtje) al ruim tien jaar brokjes van Purina One en ze vinden het heerlijk. Hun vacht glanst heel mooi en van roos hebben ze geen last. Haaruitval, daar hebben alle katten wel eens last van: dat is nogal seizoensgebonden. Vooral in de zomer verliezen mijn katten veel haren. Nu, in de winter, veel minder. Purina One is in mijn ervaring dus heel goed spul, en best zuinig in gebruik (ik geef ze door de dag heen steeds heel kleine beetjes) maar de vraag is of je katten het ook lekker vinden. Katten zijn nogal kieskeurig hè.

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, ook niet onbelangrijk: ze ruiken ook lekker neutraal. Als ze uit het pension komen (waar ik ze onderbreng als ik op vakantie ga) waar ze Felix of weet ik veel wat voor brokken krijgen, ruiken ze altijd zo raar, een beetje vies. Dan krijgen ze van mij weer zoals gewoonlijk Purina One en die rare geur is meteen weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat klopt me poes moet de brokjes idd ook lekker vinden maar zoals je beschrijft is purina one geen rommel zoals whiskas en felix en kittekat
Ik gaf mijn kater perfect fit, dit was in principe prima, maar ik vond de kleine zakken erg vervelend. Daarom ben ik overgestapt op Royan Canin Britse korthaar, allebei mijn katten krijgen 55gr in hun bakje per dag en dit is voldoende voor ze.
Ik bestel de voeding bij zooplus.nl en daardoor ben ik voor RC bijna net zoveel kwijt als ik was voor perfect fit.
De ontlasting stinkt niet en ze zien er gezond uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn honden en katten al jaren op vers ongekookt voer gehad en ze doen het daar erg goed op, en vinden het altijd HEERLIJK.

Als je daar meer informatie over wilt, " voernatuurlijk.nl " is een website waar je veel informatie en hulp kunt krijgen. Ook 'Bibi katvoer' zou ik liever geven dan brokken. Er zitten zo veel bijprodukten in brokken die slecht zijn voor katten. Je weet nooit wat er waar is van wat er op het etiket staat.

En http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/ is een geweldige hulp als je meer over vers voer wilt vinden.

Veel sukses en geef je kat een aai van me!
Milli.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks voor je antwoord en de link ga er zeker eens goed na kijken en een aai heb ik er gegeven namens jou over der buikje is namelijk der favo plekje vind ze heerlijk de madam