Mogen mijn agapornissen pindakaas eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist niet eens wat het waren maar heb het ff gegoogeled, wat een mooie vogels zeg!

Antwoorden (2)

Dat lijkt me niet erg verstandig.... pindakaas is vet en erg zout. Voor vogels is zout heel slecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'lorre' en vaak meer dan 50% vet (voor je het weet heb je een bolle ara in je kooi?)
de suikers lijken me ook niet jofel voor een gevederde vriend overigens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
Vet schreef ik al, maar inderdaad de suikers zijn ook heftig!!!
Thanx!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het ook niet blijven plakken in zijn bek net zoals bij mensen en andere dieren pindakaas ook best plakkerig is in je mond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad gewoon niet goed voor vogels!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pindakaas kan mij niet plakkerige genoeg zijn (de kids eten het nu en dan maar de waffeltjes plakken helaas niet aan elkaar voor een bepaalde tijd)
Zie hier iets over voeding voor agapornissen. Er staat uitdrukkelijk in dat ze geen pinda's mogen, dus dan ook geen pindakaas!
Voeding
Als voeding kan aan de Agapornis een zaadmengsel (en/of pellets) voor Agapornissen gegeven worden, aangevuld met eivoer, kiemzaad, kleine stukjes fruit, bessen, groenvoer, noten (geen pinda's!) en trosgierst. Trosgierst is een gezonde lekkernij dat tevens verveling tegen gaat. Ook mag er maximaal 2 x per week snoepzaad, snoepstengels of speciale vogelsnoepjes gegeven worden om te verwennen. Met het bijvoeren van zonnepitten moet je voorzichtig zijn omdat deze oliehoudend zijn en de vogel zo snel te vet wordt. Het drinkwater moet altijd vers en schoon zijn en kan dus het beste 1 of 2 keer per dag ververst worden.