Eet de ancistrus jonge poecilia reticulata's

Ik wil graag een kleine ancistrus kopen voor in mijn 12L aquarium. Maar ik heb jonge poecilia reticulata's in de bak rond zwemmen. Kan het zo zijn dat de ancistrus ze opeet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

guppen zijn veilig voor de ancistrus.
neem aan de je de Ancistrus dolichopterus bedoeld.
algen, planten, groente en fruit staan op het menu van deze vis.

maar voor een 12l aquarium 30x20x20?! is ie totaal NIET geschikt.

hij houd van verstopplaatsen, kienhout en veel planten waardoor je kleine bak al propvol zit zonder deze vis zelf.

de vis kan behoorlijk groeien, dus als je ook aan de vis wil denken: niet doen. bij een bak van 60x30x30 kan je erover gaan denken maar dan nog is het aan de krappe kant.

ik zou het echt houden bij de levendbarende tandkarpertjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de ancistrus te groot word gaat hij uiteraard in mijn grote aquarium (80x40x40). Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah, je hebt een groter aquarium.
maar waarom zet je hem daar dan niet meteen in als je er een aan wil schaffen eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
<3