Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand hoe je iets lekker warms voor de cavia maakt ? (Zelfgemaakt)

Want de winter is er en dus zou ik graag iets lekker warms in zijn kooi willen plaatsen , je kan ook van zo'n slaapzakken kopen voor de cavia maar zou je zoiets ook zelf kunnen maken en hoe ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je kunt misschien een kruik in zijn kooi leggen waar hij op kan liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stro is al warm genoeg voor een cavia!! Het beestje zal door zijn warme vachtje echt geen kou lijden in een verwarmd huis. Zelfs buiten zou hij zelf een warm plekje zoeken of in elk geval beschut.
Zo'n beestje heeft het al snel te warm en dan bestaat de kans op uitdroging. Nee, je doet hem/haar er echt geen plezier mee, het is namelijk geen mens en heeft andere behoeften.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Een cavia heeft een hekel een tocht en dat is ook niet goed voor hem/haar! Daarom kruipt hij misschien graag in je badjas. Hij zoekt zelf zijn ware plekjes op maar heeft het normaliter niet snel echt koud. Zorg er wel voor dat de kooi niet op de grond staat vanwege de kou die altijd van de grond optrekt, maar zet de kooiwat hoger. Ze de kooi ook niet te dicht bij de verwarming of andere hittebron.
Kijk eens op deze site;
http://www.degrotecavia.nl/huisvesting.html
baksteen in de oven leggen,en dan in de kooi( dit deed ik bij mijn konijn),
slaapzak zou ik voorzichtig mee zijn,kan die in gaan knabbelen.
Zoals hier op het forum mij is verteld,mag een caviakooi niet in de winter buiten staan,kunnen ze niet tegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon natuurlijke producten als hooi en strooi, zijn meer als voldoende. Een lekkere dikke prop op een beschut plekje en je cavia's zijn tevreden.

Gebruik zeker niet iets als een kruik, warm water bevriest aanzienlijk sneller dan koud water, dus lang zal het niet helpen, hierna werkt het zelfs averechts.

Verder zou je het hok waar ze in slapen beter kunnen isoleren, met tal van producten.
Zolang het niet giftig is.

Maar persoonlijk zou ik ze gewoon wat vetter mesten, want dierlijk vet werkt nog altijd het beste als isolatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding