Bestaan er honden(rassen) die niet uitgelaten hoeven te worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Neem dan geen hond..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet aan beginnen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die bestaan niet. Luie baasjes; die bestaan wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen een hond hoeft uitgelaten te worden. Prettig is een ander woord. Je hond zal vals worden en door je heen huis een poepen en plassen :D Zoals hierboven. Neem dan geen hond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad Ytje, uitlaten hoeft niet, als je maar in de stront wilt wonen en een dolgedraaide hond accepteert omdat het dier gek wordt van opgesloten zitten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haal je eigen wc weg en je ziet of het mogelijk is of niet..... tip: bart smit kan je heel goed terecht voor een dergelijke hondje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, misschien is een kat van een ras waarvan het karakter veel weg heeft van een hond wat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop zoals vele een chihuahua en zet hem op de kattenbak !! Lekker zielig ook :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een belachelijke vraag! Sorry hoor. Voor een levend dier moet je zorgen! Denk je nou serieus dat er een hond bestaat die nooit poept en plast???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1vraagje: ben ik wel benieuwd welke kat een hond is ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wilt de leuke aspecten van het hebben van een hond maar niet de bijkomende 'lasten'? Mensen onderschatten soms hoeveel aandacht en energie gestoken moet worden in huisdieren. Omdat er niet eerst goed wordt nagedacht of men dit er daadwerkelijk voor over heeft worden veel dieren verwaarloosd of belanden ze spijtig genoeg in het asiel. Had iemand éérst goed nagedacht en het dier niet aangeschaft, dan had het misschien een beter leven gehad bij een ander baasje die met de viervoeter regelmatig wél een blokje om had willen lopen. Neem je een hond in huis dan gaat dit gepaard met verantwoordelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een hond gaat niet dood zonder beweging maar wordt wel knettergestoord en heeft zeker last van stress. dus buiten laten mesten en wateren bij de eerste de beste boom om vervolgens weer naar binnen te gaan is ook geen optie (mocht de vraagsteller zich dit toevallig af vragen) aandacht, uitdaging, contact met soortgenoten, ruimte om zich uit te leven etc. dus al zou een hond een stoma hebben en een catheter: dan nóg moet je hem uitlaten, en ook wat verder dan een blokje om. (het scheelt natuurlijk wel poepzakjes)
liveisgreat
12 jaar geleden
hohoho lieve mensen, misschien is dit gewoon een informatieve vraag en wil de vraagsteller in kwestie zich niet eens een hond aanschaffen?
Indien wel, zou ik idd kiezen voor een kat ipv een hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben het met liveisgreat eens, er hoeft niet zo negatief gedaan te worden, al ben ik het wel eens met het feit dat als de vraagsteller het wilde hij toch beter een kat kan nemen.

Antwoorden (14)

De pluchen Duitse Herder is daar één van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht ook nog aan een iDog (bestaat die al?) of een opgezet exemplaar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat ligt aan het baasje!
MoniqueT
12 jaar geleden
en rode hond hoe je ook niet uit te laten :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En makkelijk te wassen in de wasmachine op wolwas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien valt de categorie "slapende honden" er ook onder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan ook geen mensen die niet hoeven te plassen en poepen, zo zijn er ook geen honden die niet uitgelaten hoeven te worden. Probeer een knuffelhond bij de speelgoedzaak....die blaft ook niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!!!
Er zijn trouwens ook andere soorten dan de pluche Duitse herder. Zag laatst een mamma labrador met 3 puppies. Heb je meteen 4 probleemloze honden in huis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je er gelijk 4 uitlaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noop: dan moet je er gelijk 4 niet-uitlaten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rode hond moet je enten (nee, niet door de dierenarts) een dode hond kan een oplossing zijn maar deze gaan zo stinken op een gegeven moment. tenzij ze opgezet zijn maar dan moet je ze weer afstoffen... he.... die nare beesten ook altijd. er gaat ZOveel tijd in zitten die je beter kan besteden aan dingen die WEL leuk zijn (zucht.....)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is een GOEROE-hond een ideetje???
Weer es wat anders dan een dronken mug?
Frimu2
12 jaar geleden
Mijn antwoord zeehonden is er hier afgegooid...... Gelukkig is een Puchen Herdershond natuurlijk wel een Huisdier ;-) Dikke +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frimu: flauw van de Mods hoor! Ik vind het een goed antwoord op zo'n rare vraag. Ik ga je elders plussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, al is het wellicht niet echt ene ras, duidelijk is het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord, waarschijnlijk is hij famlie van de plastic badeend, die hoef je ook niet te voeren, of uit te laten
Nee, die bestaan niet. Een hond heeft beweging nodig en vind het leuk om buiten te rennen. Als je van plan was een hond te nemen zou ik zeggen; NIET DOEN.
12 jaar geleden
Ja, die bestaan. Dat zijn wilde honden.

Huishonden moeten echter altijd worden uitgelaten, behalve als je een flink stuk land bij je huis hebt waar ze vrij kunnen rondlopen.

En bovendien: als je een paar keer per dag een rondje lopen met je hond te veel moeite vindt, dan kun je er beter niet aan beginnen. Uitlaten is natuurlijk nodig, maar er moet ook met ze gespeeld/geknuffeld worden, ze moeten geborsteld worden en er zijn nog allerlei andere momenten waarop je rekening dient te houden met je hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+,
maar niet alle honden hoeven gekamt te worden... Er bestaan kale rassen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die hebben echter nog veel meer (huid)verzorging nodig, net als kale katten.
Het uitlaten van honden is op de eerste plaats om de hond in de gelegenheid te stelen zich BUITEN het eigen terrein te ontlasten.

Op de tweede plaats is het noodzakelijk dat een hond zijn energie kwijt kan en dat kan niet in de eigen omgeving. Daarvoor heeft hij nieuwe geuren, indrukken en diverse routes nodig. Dat stelt hem in staat de hersens te gebruiken, dat kost energie en daar wordt een hond gelukkig van.

Ten derde is de dagelijkse wandeling van minimaal een uur er op gericht om de band met de baas te versterken en het roedelgevoel te vestigen of te vergroten.

Je kunt een kleine hond dus leren om op een kattenbak zijn behoefte te doen, maar dat is tegen de natuur van een hond. In noodgevallen is dat geoorloofd, maar als je bij de start van de hond al deze eisen stelt, moet je maar niet aan een hond beginnen.
Ivana
12 jaar geleden
jodyenboyke
12 jaar geleden
+
flyingcrow
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2x een -???
+!
Ivana
12 jaar geleden
Je kunt hier de grootste waarheden verkondigen en krijgt toch je minnen, dat is verbazingwekkend! Maakt niet uit hoor, maar bedankt voor alle plussen! ; )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
..... en de grootste on-waarheden en plussen....
Verbijsterend soms inderdaad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ erbij
Ivana
12 jaar geleden
;-)
Je zou voor een chiwouwa (goed getypt?) Kunnen kiezen; die hebben weinig beweging nodig en je kunt ze goed aanleren om in een kattenbak de behoeftes te doen maar kijk uit het zijn geen makkelijke honden (zoals veel mensen denken) daarom komen ze ook vaak in het aziel dus kijk goed uit met wat voor hond je kiest!

Toegevoegd na 1 minuut:
Kleine hondjes maar ze denken dat ze groot zijn en iedereen aankunnen, eigewijs ook nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neehelaas niet goed getypt! chihuahua.
Ivana
12 jaar geleden
En waarom zijn ze vaak zo lastig???? Omdat ze niet als hond worden behandeld. Ze moeten gewoon naar buiten, een goede wandeling maken en met andere honden en situaties worden gesocialiseerd. Ze moeten gewoon buiten poepen en niet op een kattenbak. Honden willen niet poepen in hun eigen omgeving. Als hen dat wordt aangeleerd, worden ze verknipt. Het klopt gewoonweg niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooooh zo'n fout antwoord!!! Ook een Chihuahua moet uitgelaten worden, die kleine hondjes zitten vol energie en iedere hond vind het hartstikke fijn om buiten in het bos te lopen. Dat schept een vand, daarom zie je vaak al aan de Chihuahuas zelf of ze ook echt als honden behandelt worden of niet. Valse chi's worden meestal niet uitgelaten en worden aangekleed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook een kleine hond heeft beweging nodig. wat dacht je van frisse lucht? contact met andere honden? hoe wil je een stabiele hond creëren als je hem opsluit omdat ie op de kattenbak kan. gefrustreerd honden krijg je hierdoor. een beest moet wat te snuffelen hebben, wat te spelen met soortgenoten, wat gras onder zijn voeten voelen, etc.
ze moeten ook fris in hun koppie blijven en dat gaat niet als je de wereld van een hond beperkt tot opsluiting een een huis bv. (echt, ik blijf me verbazen hier af en toe)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een chihuahua is gewoon brutaal van karakter, mja, je koop toch een hond op karakter en vaak ook uiterlijk, niet op de manier van behoefte doen haha. Wij krijgen binnenkort een mopshond, nou, die zijn ook lekker brutaal en eigenwijs. DAAR koop ik hem óók voor ;)
Niet omdat ze zo klein zijn en lekker op de kattenbak kunnen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooit een chihuahua 3 dagen niet uitgelaten? Nou dan heb je een heel vervelend bommetje energie in je huis....Nee, die zijn heel actief en energiek!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een chihuahua heeft minimaal 1-2 uur per dag beweging nodig, EN leiding, anders worden het van die irritante gestoorde k*thondjes die het hele ras een slechte naam bezorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en zo hoort het, welk aantal cm maakt dat het nog steeds gewoon een HOND is, die je ook als zodanig op hoort te voeden.
Ik heb sinds februari een hondje dat nooit buiten kwam. Het was gewend zijn behoefte te doen op een kattenbak die achter de voordeur stond. Zijn bazinnetje was heel erg ziek. Het kon dus niet anders. Zijn bazinnetje overleed. Het hondje kwam via Marktplaats bij me. Hij begreep niet dat hij mee naar buiten moest en al helemáál niet wat er daar van hem werd verwacht. Na uren buiten lopen was hij blij weer binnen te zijn en eindelijk te kunnen doen wat hij al die tijd had 'moeten ophouden'. Het naar buiten gaan was al heel snel zijn grote hobby, dat wel.
Nu, na 10 maanden, begrijpt hij het allemaal. Er is heel wat toiletpapier en dweilwater aan te pas gekomen (vinyl op de vloer gelukkig), maar nú weet hij dat ik buiten 'jubel' en binnen niet.
Ik zou zeggen: als iemand doodziek is, niet meer naar buiten kan met het hondje, pak diegene dat hondje dan alsjeblieft niet af. Dat zou voor het hondje én voor de zieke eigenaar vreselijk zijn. Dan liever ruimen...
Als iemand direct al niet naar buiten kan met het diertje, neem het diertje dan NIET. Ik heb ook een hondje weggehaald uit een huis met zwaar gehandicapte mensen, die het diertje niet eens konden strelen, niet met hem konden wandelen (of rijden) of met hem spelen. Offer een dier NIET op. Het dier zelf heeft ook recht op een goed leventje.
Buiten is niet alleen poepen/plassen, het is ook sociaal contact met soortgenoten, stukje avontuurlijke afwisseling bij het langdurig binnen zitten, lekker snuffelen buiten en frisse lucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dingo s, coyotes en hyena s. Die laten zich zelf namelijk uit. Er kleven alleen wel nadelen aan het hebben van zulke honden.Ten eerste zijn het geen huis dieren en waarschijnlijk zijn ze verboden te houden hier in Nederland en ten 2e ze zijn levensgevaarlijk. Alle honden die hier in Nederland wel als huisdier gehouden worden moeten gewoon uit gelaten, worden. Zelfs al woon je op een boerderij, dan nog moet je er gewoon mee lopen zodat ie zijn eigen terrein niet bevuild. Er zijn heus wel mensen die een hele oude bejaarde chihuahua hebben en die dat beestje gewoon op de kattenbak laten, maar dat is dan niet vanwege t feit dat ie niet meer uitgelaten wil worden ,maar omdat het gewoon niet meer mogelijk is vanwege de ouderdom. Maar over het algemeen moet je met ieder ras en elke kruizing gewoon lopen, zowel voor het poepen en plassen als voor de beweging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Naate;

Het is van de Rode Hond bekend dat je er beter niet mee naar buiten kunt gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoort weleens dat kleine honden geleerd wordt om de kattenbak te gebruiken. Maar honden houden ook wel van beweging en het ontdekken van plaatsen buiten hun territorium. Gelukkig zijn er nog geen rassen erop gefokt om niet uitgelaten te hoeven worden, ik hoop ook dat dat zo blijft!
Ik persoonlijk vind dat je niet aan een hond moet beginnen, indien je geen zin hebt om hem uit te laten.
Je had vroeger een spel waar je voor een namaakhond kon zorgen, weet niet of het nog bestaat. Je kon hem dan eten geven, dingen leren en als je dat niet deed ging het "beestje"dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MissBiggie
12 jaar geleden
Was dat geen Tamagotchi ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat zou kunnen, ik weet de naam niet. Maar er was ook een online game waarin je een hondje kon voeren etc.
MissBiggie
12 jaar geleden
Oh okee. Dat wist ik weer niet :-)
NEE.
Wie niet wil uitlaten, neemt zich het beste GEEN hond.
Zelfs hele kleine plintenpissertjes moeten minimaal een uur per dag - liefst langer - lopen om hun energie kwijt te raken en probleemgedrag te voorkomen. (Handtas-hondjes zijn hier berucht om zelfs !)

Een kat is dan wellicht een betere optie ; gaat netjes op de bak en laat eventueel zichzelf wel uit, maar hoeft dat niet per se. Misschien is 'geen huisdier' nog wel een betere optie ; daar heb je helemaal geen omkijken naar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
whoaha, plintenpissertje.... die kende ik nog niet :"))
Ja, zo'n hond bestaat!
Zie onderstaande link....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha +
mijn zus heeft een maltezer leeuwtje en die wordt niet uitgelaten
mijn zus en man zijn allebij slecht op de been en vandaar dat ze een kattebak in de keueken hebben staan en daar doet ze altijd haar behoefte op
ze krijgt ook beweging genoeg want mijn zwager speelt veel met haar , ze is mooi op gewicht en een heel lief hondje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus heeft het dier geen behoefte om naar buiten te gaan en lekker met soortgenoten te donderjagen, (sociaal bezig zijn heet dat) of er gewoon even uit te zijn om te snuffelen en eens wat anders te zien dan de behangbanen aan de muur. voordeel is dat ie wel lekker wit blijft zeker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk het is maar net hoe je een dier went, ze is een vrolijk vrouwtje en aan haar lichaamstaal te zien heeft ze het goed naar de zin en ik kom vaak bij mijn zus met mijn eigen honden en dan is het lekker rennen en spelen
en of ze nou wit blijft of niet , ze gaat elke 12 weken naar de trimster waar ze ook lekker wordt gewassen en huuu mijn zus heeft nergens behang haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een dier kan wennen aan van alles en nog waar maar het is de vraag of een dier zich hier ook prettig bij voelt natuurlijk. dat het vriendelijk blijft kwispelen naar zijn verzorgers is geen graadmeter. een hond (welke dan ook) heeft driften en natuurlijke behoeften. zo kan je een kind ook opsluiten en nooit naar buiten laten gaan. het enige uitje is een bezoekje aan de kapper, het kind is aardig tegen ouders en netjes op gewicht. maar ja, het ene zegt natuurlijk niets over het andere lijkt me :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is dan volgens jou een goede graat meter om te zien dat een hond het helemaal naar de zin heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat doe ik ook elke week als ik bij haar ben en ze logeert een paar weken per jaar bij mij, wij gaan er altijd op uit naar strand ...nou ja waar maar water en bos is daar zijn wij ik snap ook heel goed dat een hond erop uit moet ik heb zelf ook 2 van die rakkers, maar aan haar lichaamstaal te zien is het een echt blij hondje en gezond ...ook belangrijk
Een plastic hond hoeft niet uitgelaten te worden, maar het mag wel.
Ik hoop dat dit een goeie tip is.

groette van dolluffie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja natuurlijk bestaan die!!!!

rataplan, pluto, idefix, muttley, lady, vagebond, buck en foofur zijn hier goede voorbeelden van.

ook de minne hond hoeft niet uitgelaten te worden.

de opgezette staander doet het waarschijnlijk ook erg leuk. weet je zeker dat ie blijft staan en niet hoeft te plassen.

en de hondsdraf drinkt wel maar plast helemaal nooit. (misschien voor in de vensterbank op een kleedje?)

dan hebben we nog de furreal frends natuurlijk, en honden die niet plassen maar die je wel uit kan laten.