Sinds 2 maanden doet de hond niks als trillen en hijgen als hij in de auto zit,wat kan dit zijn ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.3K

Antwoorden (4)

Als een hond gaat trillen en hijgen is dat een teken van grote stress bij de hond.
Mogelijk heeft hij 2 maanden geleden een nare ervaring opgedaan tijdens het auto rijden.
Een bench in de auto met zijn eigen mand er in, lost veel van dit soort problemen op en schenk de hond geen extra aandacht, dat maakt het probleem alleen maar erger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een hond van een kennis doet dit, en die (hond) wordt altijd wagenziek bij langere ritten.
de hond voelt zich dus niet goed, of hij (al) misselijk is of alleen maar zenuwachtig voor wat gaat komen, is mij niet helemaal duidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de hond gestresst, bang of zenuwachtig is gaat hij hijgen, trillen en soms in de auto ook extra speeksel produceren en kotsen. Het zal waarschijnlijk zo zijn dat uw hond is gewend aan de auto, het rijden, de geluiden en daarom niet meer trilt of hijgt, maar sowieso minder.
Maak je maar niet druk, het is juist goed, want het is een teken dat hij gewend is aan het in de auto zitten en rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hond het nooit heeft gedaan en nu wel, kan het zijn dat je een lekke uitlaat hebt. Bij een lekke uitlaat komen er ongewenste gassen in de auto die je misschien zelf nog niet ruikt, maar de hond wordt en misselijk en onpasselijk van. Daarvan gaat hij trillen en hijgen.

Toegevoegd na 6 uur:
Dit berust op ervaring.
Ivana