heeft mijn kat een hangbuik ofniet?

ik heb een kat. een dame van 6 maanden en nu heeft ze een soort van hangbuik. Dit zit recht onder haar tepels. is dit normaal of zorgwekend. Kan ze zwanger zijn en heeft ze melk. ik weet dat ze jong is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

je ziet regelmatig (vaak na castratie) dat katten een hangbuik ontwikkelen.
bij nadere inspectie blijkt het meer loshangend vel dan vet te zijn.
als ze rennen dan zwabbert het van links naar rechts :)
ik denk niet dat je je hier zorgen over moet maken, al lijkt je katje wat jong hiervoor.
wel is het tijd een afspraak voor castratie te maken, zodat je niet bang hoeft te zijn voor zwangerschap.
de dierenarts kan dan meteen je katje inspecteren.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt
maar voordat ik haar laat helpen wil ik 1 nestje van haar.
maar dat komt dan wel zodra ze ander half is
Rieneke1
12 jaar geleden
www.leukeennestje.nl
Onze laatste twee katten, broertje en zusje, hadden ook al heel jong allebei een hangbuik. Erg jammer, anders waren ze heel mooi geweest. Maar het is ook wel weer grappig, inderdaad als ze hollen zwabbert het van links naar rechts.
Maar het kan dus heel goed, zo'n zwabberbuik op jonge leeftijd zonder dat er sprake is van een zwangerschap.