ik ben mijn hamster kwijt wat zijn de beste plekken voor de hamster om zich te verstoppen?

ik ben mijn hamster een nacht en een halve dag al kwijt weet niet meer waar ik moet zoeken mischien is zij wel dood

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (7)

Op donkere rustige nauwe plekjes. Mijn hamster (Gelijke soort: RUssise dwerg) zat altijd tussen 2 kasten in. Toen ik ging verhuizen bleek dat hij daar een nest gemaakt had.

Ik kreeg de hamster altijd terug door verse groente te snijden en in een schaaltje midden in de kamer te zetten, en zelf heel rustig in een hoekje stil te gaan lezen. Dan komt het beestje vanzelf eten halen. Gebruik verse groente die je snijdt omdat dat veel geur afgeeft (bv worteltjes en komkommer, als die van jou dat lekker vintd)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar je ook eens zou kunnen kijken is de wasmand. Een kennis van mij was ook de hamster een ook keer kwijt en deze had toen (niet schrikken) dwars van boven naar beneden een tunnel gemaakt (de was stukgebeten) en lag op de bodem heerlijk in zijn nestje te slapen. Dus ik zou zeggen....check de wasmand!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeps...één keer ook teveel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze hamster vond ik een keer terug op de trap!!! Ik was echt blij dat ik hem op tijd zag.. Maar verder kan hij misschien onder de bank zitten, of ergens in een hoekje. Hij is hoogstwaarschijnlijk ergens laag. Succes! Oh en pas op als de tv ineens uit gaat ofzo, dan zou het kunnen zijn dat de bedrading is doorgeknaagt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in ons geval had de hamster een gaatje vanonder in de bank gegeten en daar een heerlijk nestje gemaakt..

Probeer hem inderdaad te lokken met wat voedsel, en maak het donker en stil in de kamer , dan komen ze sneller tevoorschijn.

Ik hoop dat je hem snel vind!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hamster is een nachtdier, dus vanavond iets langer opblijven, misschien hoor je hem dan wel als alles echt stil is in huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben mijn hamster ook kwijt ik weet ook niet waar ik moet zoeken hij is in de nacht weg gelopen dus we weten niet waar die zit je weet tog dat ze overdag slapen en s'nachts wakker zijn dus je moet s'nachts goed opletten als je hem ziet lopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is per hamster verschillend als ze los loopt waar ging ze dan meestal naar toe vooral rustige plekjes waar ze kunnen slapen en waar het warm is.