Hoe houd ik mijn katten vlovrij nu er een kitten met vlooien bijkomt?

Mijn 2 katten zijn vlovrij. Nu komt er een kittentje bij die dus wel behoorlijk vlooien heeft. Dierenarts zegt dat ik alleen maar frontline spray mag gebruiken bij kittens maar ik weet uit ervaring dat frontline nauwelijk iets doet tegenwoordig. Nu zit ik dus toch een beetje met de handen in het haar, een vlooienplaag zie ik namelijk echt niet zitten, zeker gezien mijn woning gedeeltelijk uit vloerbedekking bestaat. Hoe pak ik dit aan?

Het beestje is ook niet ontwormt of geent, gaat voor aankomst eerst naar de dierenarts. Maar ik zit met dat hele vlooien en wormenverhaal nogal in mn maag. wormen zijn voor mensen ook niet geheel ongevaarlijk en het haalt het plezier er toch een beetje vanaf.

Weet jij het antwoord?

/2500

Frontline voors zou moeten werken en ouderwets vlooien helpt ook altijd. Een paar keer per dag vlooien en je eigen katten met frontline behandelen. Laat je plezier niet bederven door een paar vlooitjes, het beestje kan er ook niks aan doen.

WAT BOEIT JOU DAT NOU WEER?

Kitten voorzichtig in sprayen met vlooienspray. (flacon dierenwinkel) je mag een kitten nog geen druppels geven. Even opletten dat ze niet likt. en de kop vrij houden. Na een uurtje is het wel weg getrokken. De andere kat een pipet geven. Deze zal bij aanval van vlooien dan automatisch via het bloed gif doorgeven waardoor de vlo doodgaat. herhaal dit de eerste maanden. Je kan allerlei merken aanschaffen qua vlodruppels. Echter is dit proefondervindelijk. De ene kat reageert anders op vlo druppels als de ander. Probeer van alles wat. merk je dat de vlo weg is na verloop van tijd weet je dat je de goede hebt. Zelf gebruik ik altijd de vlo en teken druppels. Omdat er buiten tegenwoordig steeds meer teken komen. (in de winter valt het wel mee) De wormen makkelijk te behandelen via wormpilletje of pasta. Zorg ervoor dat je niets eetbaars aanraakt wanneer je de kat geaait hebt de eerste periode. was je handen goed (moet altijd voor je wat eet toch?)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100