Hoeveel drinkt een cavia gemiddeld?

Mijn cavia, overgenomen van anderen, drinkt echt bizar veel. Zo'n 100 ml per dag, wat veel meer is dan cavia's dronken die ik vroeger had.
Reden tot zorg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

De ene cavia drinkt meer dan de andere. Maar krijgt deze cavia dagelijks voldoende groenvoer? Daar halen ze namelijk erg veel vocht + vit.C uit en dan drinken ze vanzelf minder water.

Het kan ook zijn dat deze cavia zichzelf heeft "geleerd" om veel water te drinken, doordat hij (misschien) bij z'n eerdere baasjes niet genoeg vers groenvoer kreeg.
Het is voor een cavia ook goed om hooi (géén stro) te eten. Dat is goed voor de spijsvertering van cavia's en als de darmen goed werken, is er ook minder behoefte aan (veel) water.