kunnen neon tetra's in een gewone vissen kom?

gewoon een simpele vraag en hoef alleen een ja of nee, kunnen neon tetra's net als goud vissen in een vissenkom?

Toegevoegd na 1 dag:
sorry, verkeerde uitdrukking, ik bedoelde geen vissenkom, maar een rechthoekige glazen bak

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (11)

Nee, dat kan niet. Goudvissen horen ook niet in een kom.
bamibal
12 jaar geleden
Gewoon ja of nee zeggen gaat niet, want er zijn wel enkele voorwaarden voor de kom. Maar op Wikipedia zijn die meteen te vinden. Lees via de link maar onder "omgeving".

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je gewoon zo'n kleine ronde kom bedoelt, zonder extra beplanting of doorstroming, is het antwoord nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou wel eens willen weten waar die - vandaan komt, want ik geef toch gewoon duidelijk én correct antwoord op de vraag...
Op een vissenkom kan je geen filtersysteem aansluiten, zelfs geen luchtpompje.
Door de poep van de vissen, zal het water dus snel bedorven zijn, telkens nieuw water er in, is ook heel erg slecht voor vissen, dus is een vissenkom, ondanks de naam, ongeschikt voor alle vissoorten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou niet weten waarom je geen filter of lucht in een kom zou kunnen plaatse
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet weten hoe wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
over de rand hangen misschien, kan toch niet zo heel moeilijk zijn wel dan.
Je wilden een ja,of nee,
neeee.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zakhooi, dat ben je toch met zo'n antwoord
alleen ja of nee mág hier niet.... dus:

NEEEEEEE dat kan niet. het zijn tropische vissen die ruimte nodig hebben en warm water (nee, een vissenkom op de verwarming zetten is geen optie)

de vissenkom is inmiddels achterhaalt, ook voor goudvissen en al helemáál voor de tropische variant
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan dus niet de vis overleeft dat echt niet en je moet er meerdere inzetten.Wees geen dierenbeul en koop een bak met alles erop en eraan en ga genieten want als je ze in een kom zet wil je niet lang kijken.Ze zakken snel naar de bodem en zijn dood dat wil je toch niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volhenss mij kan da wel hoor...
ik heb een simpele rechthoekinge kom zonder verwarming en daar zwemmen ze al 2 jaar gelukkig rond...
ik heb wel een pompje voor de wwaterversheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, doen wij ook. Gaat prima! Doe wel een verwarminkje erin met zuurstofplantjes. Dan gaat het super goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, geen goed idee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder vissenliefhebbers en aquarianen is een vissenkom uitgesproken NOT DONE. Een vissenkom staat gelijk aan dierenmishandeling, is de mening.

Dus NEE!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit is het antwoord zoals je het wilde. Geen ge... er om heen. En een kom of een bak wat maakt het uit. vergissing is menselijk. Leuke vraag trouwens. maakt een hoop los bij mensen die iets langer na kunnen denken dat een goud vis. Een goud vis weet na twee sec. niet eens dat ie net een boer of een wind heeft gelaten dus laat staan wie of wat dat is in zijn spiegelbeeld. Nee vis hoord eigenlijk maar op een plaats thuis en dat is op een vierkant of rondbord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is absolute onzin dat een goudvis maar zo'n kort geheugen zou hebben. Het is al lang wetenschappelijk aangetoond dat ze een geheugen hebben van minstens 3 maanden. Verdiep je eerst in een onderwerp voor zomaar wat te gaan schreeuwen dat al lang achterhaald is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whoo jij bant goed zeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees dat je goed bent in koken en nog iets ben ik even vergeten (vis als sterrenbeeld) maar wat kok je het liefste vis of vlees.