Waarom is mijn hond hyperactief na een epilepsie aanval?

Mijn hond, een bijna 7 jarige Cavalier King Charles Spaniel, heeft zo nu en dan epileptische aanvallen. Als hij 'eruit' komt dan is hij altijd hyperactief en zeer druk.
Ik heb een Golden Retriever gehad die ook epilepsie had maar die werd juist erg rustig en ging dan in zijn mand liggen, wel zwaar hijgend.
Compleet het tegenovergestelde van mijn Cavalier.
Dat een hond na een aanval rust zoekt kan ik snappen maar waarom is mijn Cavalier zo druk erna en kalmeert hij pas na een kwartier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Eigenlijk zou je dit wel enigzins kunnen vergelijken met adhd bij sommige oudere kinderen want 7 jaar is voor een hond toch al flink middelbaar, sterker bij sommige dure rashonden mag je dan al van bejaard spreken.
Als ik nu raden mag dan heb je nu een mannetje en was die Retriever soms van het vrouwelijk geslacht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je deze pagina even doorleest, zie je hoe verschillend de aanvallen kunnen zijn.
Wat mij ook opviel is, dat door hersenbeschadiging epileptische aanvallen kunnen ontstaan. Bij de Cavalier is dit dus niet verwonderlijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Epilepsie
Ivana