Waar koop je medicijnen voor goudvissen?

Ik heb 2 goudvissen waarvan er 1 een rode plek op z'n rug heeft. Op internet vond ik dat je medicijnen in het water kunt doen. Weet iemand waar je deze kan kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is een nieuwe niet veel gemakkelijker? En goedkoper. Of ben ik nu te bewust?

Het beste antwoord

Ja dit kun je doen bij bepaalde dieren winkels. Ook kan je het online bestellen op de volgende website: (zie bron).
Succes en beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gewoon bij de dierenspeciaalzaak.Als je verteld wat er aan die goudvissen mankeert hebben ze daar wel het juiste medicijn voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk bij de locale dierenarts of dieren speciaalzaak!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de dierenwinkel of dierenarts, mochten ze het niet hebben, vraag dan even bij de kassa waar ze het wel hebben. Als ze echt geen idee hebt moet je eens zoeken op het internet ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe niet te moeilijk, koop gewoon een flesje betadine om de rode plekken te ontsmetten.
Dit is een ontsmettingsmiddel voor de mens, voor wondjes en schaafwonden te ontsmetten.
Haal de vis er uit en druppel de betadine op de rode plek.
1x per dag, totdat de plek niet meer rood is.
Het grote voordeel is, dat je geen medicijnen in het water hoeft te doen, wat vaak het einde betekent voor veel zwakke vissen.
Zorg tevens voor een goede waterkwaliteit, dus zeer regelmatig een deel van het water verversen.
Slecht water is bijna altijd de oorzaak van zieke vissen.