Lees ik het goed dat ik mijn kat drie zakjes (100gr) per dag moet geven?

Dat lijkt me nog al veel.

Ik heb van die brokjes met jus in zakjes gekocht van de KitteKat en nou dacht ik te lezen dat hij er drie per dag mag/moet.

Zit ik nou mijn kat te supersizen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruikt iedereen hier zakjes?
wij hebben gewoon blikken naast de brokken

Antwoorden (9)

het lijkt mij dat je je kat niet alleen maar nat voer geeft, maar ook droge brokken. Zo niet (Wat ik niet aanraad) dan is 3 best oke, maar dan niet van het merk kittekat maar iets waar wat meer voedingsstoffen in zitten.

1 zakje per dag en daarnaast droge brokken was iets wat wij thuis altijd deden en als de kat genoeg beweging krijgt zit je hem echt niet te supersizen.

Toegevoegd na 2 minuten:
en als toevoeging: ik zeg niet dat mijn idee de beste is, dit is hoe mijn moeder het thuis deed. Mijn eigen katten krijgen droge brokken en 1 keer per week een zakje nat voer als extraatje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mijn idee is dat inderdaad te veel. Wij geven onze katten 1 keer per dag een zakje brokjes met jus en voor de rest staat er altijd een bakje met droge brokjes, zodat ze wel altijd kunnen eten. Onze katten zijn niet dik, maar dit komt denk ik ook doordat ze altijd naar buiten kunnen en daardoor genoeg kunnen bewegen. Mocht je in een flat wonen kan je overwegen om 1 keer brokjes met jus en 1 keer een bakje droge brokjes te geven. Zorg wel dat ze altijd water hebben ;), maar dat lijkt me logisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kittekat is zeker niet het beste voer wat je je kat kan geven.
het zit vol onnodige vulmiddelen, die er met dezelfde vaart weer uitgaan.
meer ontlasting die harder stinkt dus.
het zou dus best kunnen dat je kat veel van dit voer nodig heeft, om toch aan de voedingswaarde te komen.
verder zijn die brokjes in jus niet zo goed voor de tanden.
bied je kat ook eens vers vlees aan (geen varken), en een goede brok, zoals van iams of eukanuba.

ikzelf voer mijn katten ad libitum, ik weeg niets af, maar hou m'n katten in de gaten, en weeg ze regelmatig.
zo hou je de vinger aan de pols.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjesus waarom verkopen ze die Kittekat prut dan eigenlijk? Normaal gesproken heb ik 'm aan de Purina-One of dat Canian Fit32 en daar is de aanbevolen dosering aanzienlijk minder. Hij heeft nog harde brokjes en ik ga nieuwe halen ik ga niet drie ons non-food per dag door het arme beestje heen jagen hoewel hij er zelf geen problemen me lijkt te hebben. Danks allemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
ik heb zelf 3 katten en die krijgen 2 zakjes per dag en dan in de ochtend brokken dus ik denk dat in de ochtend brokken en de avond 1 zakje wel kan
p.s. mijn katten vinden het lekker als er een beetje water bij het zakje zit zodat het waterig word
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even voor de duidelijk een kat eet alleen als hij ZELF honger heeft.
Dus naast het zakje nat voer kun je altijd een bak droge brokken zetten.
Drie zakjes per dag vind ik erg veel en is ook niet aan te raden voor zijn gebit.
Hij krijgt sneller tandsteen.
Harde brokken helpen dat voor een groot deel te voorkomen.
Onze kat kreeg altijd een keer per dag een zakje en voor de rest droge brokken en ze heeft de leeftijd van 19 jaar mogen bereiken.
Wel zorgen voor voldoende water.
12 jaar geleden
Volgens fabrikanten 'moet' je altijd je huisdieren volstoppen met vooral hún merk voer; drie keer per dag een zakje Kittekat kun je meer zien als een slimme marketingtruc dan goed voor de poes. Mijn kat gaf ik altijd doodnormale droge brokjes (1 bakje per dag) en doodnormaal water uit de kraan. En af en toe een keer een blikje-zakje. Dan kom je uit op 5 euro per maand in plaats van per dag!
De poes is bijna 20 geworden in volle gezondheid.
Laat je alsjeblieft niets wijsmaken door de fabrikanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo, ik heb 3 katten en zij krijgen per dag ieder 1 klein blikje gourmet, en voor de rest staan er dag en nacht brokjes van het merk Whiskas en vooral natuurlijk altijd vers water.
2 van mijn katten zijn 9 en een half jaar en wegen 9 kilo en 1 is 1 en een half jaar en weegt 5 kilo dus ze doen het goed op het eten wat ze krijgen.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9 kilo voor het stel, neem ik aan niet per stuk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 katten wegen elk 9 kilo en 1 weegt 5 kilo
de 2, van elk negen kilo, zijn gecastreerd en die van 5 kilo nog niet.
bedankt voor reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is toch heel veel? Of zijn het hele grote katten? Ik heb een Britse Korthaar en de dierenarts adviseerde om het gewicht niet boven de 5 kg te laten komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn inderdaad behoorlijk grote katten 2 ex katers, en wegen al jaren hetzelfde, zijn gezond en speels.
1 katertje is nog niet gecastreerd en weegt 5 kilo.
bedankt voor de reactie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flinke grote katten dus, moet kunnen je hebt ook flinke grote mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Het verschilt per kat wat het gewenste gewicht is. Ik vond dit verschil alleen zo groot. Daarom mijn vraag. Bedankt voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan .
Groetjes
De katten hier hebben altijd droge brokken staan, en eten de hele dag door steeds een beetje: als ze trek krijgen eten ze wat, regelt zich geheel vanzelf.
Als traktatie krijgen ze af en toe een zakje natvoer, maar ik ken ook mensen die altijd 's avonds één zakje natvoer (per kat) geven, naast de droge brokjes.
Met droge brokjes of in elk geval voer waar ze flink op moeten kauwen, blijven de tanden ook makkelijker schoon.
Mijn katten zijn 13, en al jaren op hetzelfde gewicht, de dame (tenger en actief) is bijna 3 kilo, de heer (groter en een luiaard) is ruim 4 kilo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof niet in de commerciële onzin van de fabrikant.
Als het aan hem ligt geef je hem liever 4 zakjes per dag.
Ik heb zelf jaren in de diervoederindustrie gewerkt en weet hoe het er aan toe gaat met het geven van adviezen aan de consument.
Geef je kat gewoon droge brokjes (ook nog véél goedkoper!) en af en toe iets anders voor de afwisseling.
In droge brokjes zitten ook alle benodigde vitamines en mineralen en bovendien ook nog beter voor het gebit.