Kat graaft steed in de aarde van mijn dure Bonzai. Hoe stop ik haar?

Onze kat is een 1 jarige poes. Ze graaft mijn bonzai uit. Hoe kan ik het haar afleren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Koop een stukje fijnmazig gaas,en leg dit rond de boom,zet het evt vast,hierdoor kan hij niet meer graven,en dan evt wat koffiedik erop gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, dit had ik ook willen voorstellen. Kat zal het een aantal keer proberen, en er uiteindelijk achterkomen dat graven niet meer mogelijk is. Gaas moet wel stevig vastliggen, anders trekt de kat het stuk gaas in z'n geheel weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het goed is blijvend en niet duur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dit idee gecombineerd met het idee hieronder en je krijgt daarvoor het beste antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je. Het gaas idee is heel goed en werkt!

Andere antwoorden (9)

Afleren wellicht niet,. Tegen gaan wel; Koop beapher kat uit mijn tuin spray bij de betere dienwinkel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Strooi wat koffiedik rond de stam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
daar lachen katten om :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig,...ik vindt katten veels te lievv om te pesten.
Beproefde methode is de plantenspuit. Elke keer als ze wil gaan graven of zich ook maar richting de bonzai begeeft de plantenspuit erop. Doet bij veel katten wonderen.

Maar eerlijk gezegd zou ik zelf de bonzai naar een veiliger plek verhuizen als dat kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katten kunnen niet leren zoals mensen, het is allemaal geconditioneerde reflex wat de klok slaat...

Het lijkt me veel makkelijker om de kat en de boom duurzaam te scheiden van elkaar...

Dan is je probleem opgelost en de kat met rust gelaten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk als je schrijft, hoe je die beide wilt scheiden, je reactie en/of antwoord verwijderd wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@domtic...Zet er een hek om bijvoorbeeld...
@suus... heel goed... indeed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, ik dacht aan een maatregel dat de kat geen enkele plant meer uit kan graven...
koop in het tuincentrum wat mooie siersteentjes en leg die op de aarde.
koop ze niet te klein, formaat knikker moet het zeker zijn, anders graaft je kat vrolijk door.
Rieneke1
14 jaar geleden
leg aluminium folie op de aarde,dat kraakt en ritselt en dat vinden katten niet prettig,of steek satestokjes in de aarde,dat helpt ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik gedaan maar vindt ze reze intresant. Satee stokjes zal ik wel even proberen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook sate stokjes werkte niet. Vond ze alleen maar leuk om mee te spelen
Wat ook goed helpt is cacaudoppen op de potaarde strooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zij is niet niet te stoppen!
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Ik heb een (zeer onesthetische) kartonnen circel geknipt met een gat erin, dat ik op de pot en rond de boom heb gezet.
Heel onhandig en erg lelijk, maar nu kon de kat er niet meer bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou d'r schepje afpakken...