Hoe kan ik onze kat echt aan binnen laten wennen?

Onze kat mauwt de hele dag echt een beetje klagen. Vooral als de keukendeur open is geweest. Het lijkt wel of hij naar buiten wil. Maar er wordt hier erg hard gereden en is gewoon niet veilig. Wat kan ik er aan doen om hem echt aan binnen te laten wennen. Zodat hij buiten niet meer mist. Onze andere kat heeft er trouwens geen last van die vind het prima binnen. Kan iemand mij aub helpen?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (4)

Ik heb altijd geleerd: eens een buitenkat, altijd een buitenkat.

Zorg dat ze gewoon echt nooit meer naar buiten kan, want 1x geluk is rede tot volgende poging. Je kunt ook (als je een tuin hebt) een kattenren maken. Dan kan ze toch naar buiten, maar kan niet onder een auto lopen!!

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij mij is het trouwens niet gelukt. Mijn poes begon op een gegeven moment steeds te ontsnappen. Op een gegeven moment merkte we dat ze een ander huisje heeft gevonden waar ze wel de hele dag binnen wil zijn. We hebben haar nu aan die mensen gegeven, ze heeft het daar blijkbaar beter dan bij ons haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
die minkukels zijn om flauw van te worden, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou graag een ren willen maar dat kost een hoop geld helaas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je :) rien! Ja een ren kost inderdaad wel geld, maar er zijn ook goedkopere alternatieven!! En bedenk! Die ren is altijd nog goedkoper dan een operatie en zorg na een aanrijding. Ik wil niet zeggen dat de kat aangereden word als je hem buiten laat hoor :p maar je kunt ook een houtenombouw maken en hem vullen met kippengaas. Dat is wel minder stevig dan echte kattenren panelen, maar als je het gaas goed strak spant moet het geen probleem geven denk ik??
Rieneke1
12 jaar geleden
ook hier hout en gaas.
de kosten vielen alleszins mee.
per slot kan ik nu weer jaren vooruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies rien!! T zijn geen wekelijks of maandelijks terug kerende kosten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de eerste stelling ben ik het absoluut niet eens... Het zal heus voor een aantal katten opgaan hoor, maar echt lang niet allemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha goed nieuws heb overlegt we gaan een ren bouwen onder het afdakje dat we hebben en me vader gebeld die kan voor hout zorgen (werk in de bouw) dus enige wat ik moet kopen is gaas en een kattenluikje dank jullie wel echt waar
Rieneke1
12 jaar geleden
hee kittenkat, dat is goed nieuws! :)
en dan lekker inrichten met een bak gras, en fijne hangplekjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja heb er ook zo zin in echt cool kan nie wachten lekker inrichten een echt speeltuinje maken Hihi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toppie!
allereerst; is het niet mogelijk een ren te bouwen, of de tuin af te zetten, zodat de kat veilig naar buiten kan?
het is zo heerlijk voor ze als ze een frisse neus kunnen halen.

wat betreft het binnenhouden; het gemauw consequent negeren.
wel moet je de kat alternatieven bieden voor het opwindende buitenleven.
zorg voor meerder grote klimpalen, waar de kat in kan klimmen en rusten op een hoog plekje.
speel dagelijks met hem, tot hij echt goed moe is.
een laserlampje kan goede diensten bewijzen, en verder kom je met propjes en een oude veter al een heel eind.
verstop z'n brokjes, en neem een voerbal in gebruik.
laat 'm maar werken voor zijn eten.
haal buiten naar binnen; zo heb ik onlangs eikels geraapt, en de katten leven zich helemaal uit.
een verse vogelveer is ook megainteressant.
hou je kat dus bezig, dan heeft hij geen tijd om te simmen.
succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dank danit, het is de laatste tijd niet mooi meer zoveel minkukels lopen er rond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij ook!
Rieneke1
12 jaar geleden
jij ook bedankt giweda! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker dank je wel het is het proberen waard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ :)
Rieneke1
12 jaar geleden
nou danit, soms denk ik dat ze gewoon met het verkeerde been uit bed zijn gestapt.
of het zijn pubers die het grappig vinden te minnen.
wie zal het zeggen?
Rieneke1
12 jaar geleden
dezegebruiker, heb je van alles 3 stuks?
eet en drinkbakken, kattenbakken, krabpalen, verstopplekjes?
dat kan al veel schelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ top antwoord!
Rieneke1
12 jaar geleden
is het puur speelsigheid van de jongste?
dan zou een jong katje erbij uitkomst kunnen bieden.
bij mij heeft deze oplossing uitstekend geholpen.
drop en moos keten nu samen, en laten de ouderen met rust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
top antwoord en nu weet ik ook hoe ik de mijne het binnen leuk kan maken niet dat dat nu niet zo is maar meer afwisseling is altijd goed en oh ja een +
Rieneke gaf al een heel goed antwoord. Ik wou alleen nog wat aanvullen: nadat onze vorige kat onder een auto was gekomen (hij heeft het overleefd) moest hij ook wennen aan binnen. In het begin mauwde hij ook, maar het werd minder en minder.
Het is wel zaak hem dan altijd binnen te houden, een keer naar buiten, begin je weer van voren af aan.
Maar na een tijdje was hij het wel vergeten.
Zo gauw het buiten niet al te koud is, zetten we de deur open met een hordeur ervoor. Op die manier kan hij toch buiten ruiken, zien en horen. Dat vond onze oude poes en nu onze nieuwe poes nog steeds altijd erg leuk. Wij zitten soms te koukleumen omdat de poes zo graag de deur open heeft.

Dus mijn ervaring is dat katten er wel aan kunnen wennen... Ook al zijn ze eerst buitenkatten geweest.
Maar natuurlijk kan dat per kat verschillen, net als elk mens, is elke kat anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de dieren speciaalzaak hebben ze spullen om katten uit een tuin te houden{vroeger waren het druppels] die strooi je bij de deur om ze binnen te houden heeft bij mij gewerkt de kat kwam niet meer in de buurt van de deur