Ik heb een klein, kieskeurig hondje. Ik heb van alles geprobeerd, maar ze vindt Frolic (mini) het enige lekkere. Is dit wel echt voer?

Of alleen "snoepeten"?
Het is niet zo dat ik haar verwen, want als ze niet eet, haal ik het weg, en krijgt ze pas na 8 uur nieuw eten.
Heeft iemand nog suggesties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.3K

Het beste antwoord

Bij een goede dierenspeciaalzaak hebben ze "proefzakjes" van diverse soorten en merken. Let erop dat de meeste honden kleine brokjes het lekkerste vinden (hap-schrok-weg principe :-) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Het is wel echt voer, maar veel te zout (daarom vindt ze het zo lekker). Teveel zout voor een hond is slecht voor de nieren, dus gebruik de frolic mini's alleen als snoepje af en toe.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Ik zal het niet meer als voer geven, maar ik vind het wel lastig dat ik haar geen eten kan geven wat ze lekker vindt. Maar goed, hier in West Europa zal geen hondje meer aan ondervoeding sterven, denk ik...
paulus811
12 jaar geleden
Mijn honden (Cairn Terriers) eten alles, maar als ik ze voer geef van renske (www.renske.nl), zijn ze door het dolle. Dat voer is wel gezond. En ik geef ze wel eens gekookte kip met rijst en groenten, vinden ze ook geweldig. Dat kook ik dan zonder zout uiteraard.
Geef liever goed voer. Dat hoeft niet eens de duurste te zijn. Ikzelf voer al 16 jaar Greenfield. 19,50 per 10 kilo. Heb altijd gezonde, glanzende honden gehad waarmee ik nooit voor ziekten naar de DA hoef.

Als je omschakelt, moet je langzaam steeds meer van het nieuwe voer geven en het oude voer (frolic) steeds minder.
Mocht je hond het nieuwe voer minder graag lusten, dan snipper je een of twee frolics over het voer en doet er een klein beetje warm water overheen. Je zal zien dat het er dan ingaat als koek.

Ikzelf pas deze truc ook toe, maar versnipper er altijd drie kleine pensbotjes overheen (trainers snoepjes). Ik heb een slechte eter, die heel veel lichamelijke arbeid verricht. Dan moet je wel oppassen dat ze het nodige binnenkrijgen.

Een goed gezonde hond mag je overigens rustig laten hongerlijden als ze het nieuwe voer niet willen. Op zeker moment, een dag of drie, kiezen ze toch eieren voor hun geld en gaan eten wat je voorzet. Ook daar is niets mis mee.
Ivana
12 jaar geleden
Frolic claimt wel een volledig voer te zijn, maar is echt van minderwaardige kwaliteit. Als snoepje kan het wel, maar als dagelijkse voeding zeker niet aan te raden. Je kan je beter in een goede dierenspeciaalzaak laten adviseren in een goede premiumbrok of heb je misschien al rauw geprobeerd (Barf)? Sommige dierenspeciaalzaken hebben ook proefzakjes, dan kan je een voer eerst proberen, voordat je een hele zak koopt. Ook dierenartsen verkopen vaak premiumvoeders en hebben hiervan proefzakjes om eerst te proberen.
In tegenstelling tot katten, kunnen honden prima tegen een dagje vasten. Dus het is ook een kwestie van volhouden. Wil ze het niet? Jammer, kijken of ze met honger er nog zo over denkt. Klinkt hard, maar helaas kunnen honden HEEL eigenwijs zijn over voeding en zij weten niet wat het beste voor hun is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet het eten wat een hond nodig heeft er zitten minder voedingsstoffen in dan gewenst.
Ze zal toch moeten leren ander voer te eten want stel dat dit voer uit de handel wordt genomen dan heb je wel een probleem .
Ga anders een keer naar de dierenarts en laat je adviseren wat te doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry vergeten ertussen te zetten jou hond kan dan alleen maar aan 3 smaken wennen.
Dus dat wordt eentonig op den duur.
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Eentonigheid geldt niet voor honden. Het advies is: heb je goed voer, blijf daar dan bij. Wisselen is ongezond. Goed voer bevat alles wat een hond nodig heeft.
ik geef het hondje gelijk want het is troep.

(veel onnatuurlijkde stoffen, veel te veel plantaardige eiwitten ipv dierlijke zodat het moeilijk te verteren is en de hond het niet allemaal op kan nemen)

stap over op een premium voer, ik heb nog nooit gehoord dat een hond dit weigert.

laat het gebit controleren (een afgebroken tand kan pijn veroorzaken waardoor een hond niet eet)

is er lichamelijk niets aan de hand wat de eetlust kan remmen dan domweg aan blijven bieden. als een hond trek heeft eet deze vanzelf wel een keer (het zijn net kinderen, die eten ook liever snoep dan groente) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw vraag: Ik heb van alles geprobeerd, maar ze vindt Frolic (mini) het enige lekkere. Is dit wel echt voer?

Mijn antwoord : Frolic is voer !

Dat het te zout zou zijn is nooit bewezen en het is ook nog eens een goed merk.

Mijn hondjes krijgen dagelijks Frolic dan de grotere ,ze vinden het heerlijk, mijn dierenarts is besliste niet tegen Frolic ,ik heb natuurlijk ook die verhalen gehoord en gelezen dat het slecht zou zijn voor de nieren.
Als de hond bevattelijk voor zijn nieren is dan kan dat overal door komen en zeker met droogvoer.
Vers voer is het beste voer wat er is,maar mijn hondje lusten dat gewoon niet.

Zijn heel erg kieskeurig ,als die er geen last van heeft,gewoon geven
zorg altijd voor lekker koud vers water ,maar geef ook wat anders er tussen door of een ander brokje in zijn bakje doen.
Ik heb half om half gewoon een brok en frolic.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit zijn Frolic hondjes eten elke dag en zijn zo gezond als wat ´gelukkig´

Toegevoegd na 8 minuten:
vergat een foto van me kleine meisje 4 kilo die is er gek op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn hondje wil ook bijna niets eten. Heb heel veel verschillenden soorten brokken geprobeerd maar hij moet ze niet. Ook de dure premium merken niet.
Als hij honger had dan at hij ze wel maar met lange tanden en niet meer dan echt noodzakelijk. Hij sloeg ook gewoon maaltijden over.
Hij lust ook geen hondenkoek, kluiven etc.

Ik ben pas geleden overgestapt op de carnibest. Gewoon puur vlees en dat vind hij heerlijk. Hij zit nu te bedelen om zijn eten.

Het is dus niet zo raar hoor dat je hondje verder geen brokken wil.
Frolic zou ik niet teveel geven. Het is wel lekker maar niet het beste voer. Je kan dan beter dit natuurvoer eens proberen.

Er zijn nog veel meer merken van. Via google is er veel over te vinden. Lees je wel even goed in voordat je het gaat proberen.
Aponi
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het overstappen van brokken naar vers voer is voor oudere honden erg moeilijk. Bij jongere honden kan het wel, maar dat moet dan wel met beleid. Je hond kan van de overstap diaree krijgen en dat kan best wel even aanhouden. Verdiep je er even in als je dat wilt bijvoorbeeld op de site van Energique, een nederlands versvoer waar veel info op staat.
Aponi
12 jaar geleden
Mijn hondje is ook al 9. Gewoon langzaam overstappen. Eerst een klein beetje en dat nog mengen met brokken en dan langzaam opbouwen. Dat ging hier prima.
Bij een goede dierenwinkel kunnen ze je precies vertellen hoe je dit moet doen. En ook op internet staat erg veel. Ik wou nu dat ik het 8 jaar geleden had geweten, toen ik hem kreeg. Ben echt 8 jaar lang bezig geweest om hem goed aan het eten te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(als het je hond is op de avatar dan kan ik het best begrijpen) ;-P
Aponi
12 jaar geleden
Haha, nee hoor mijn hondje is nog kleiner :-)
Hier geef ik frolic als hondensnoepjes. Ze vinden het inderdaad heerlijk, maar gezond is het niet. Als zij een moeilijke eter is (zoals mijn hond), zou ik gewoon vers vlees gaan geven. Je kunt het bij de dierenwinkels kopen uit de vriezer of anders het 'goedkope' smuldier die bij de supermarkt verkrijgbaar is. Ik kan mij NIET voorstellen dat ze dit verse vlees niet zal eten. Niets is beter dan vers vlees. Als je echt alleen maar brokken wil geven ga dan naar de site van De Uitgelaten Hond. Hier staat een goede lijst met hondenvoer vergelijkingen. Kwaliteit is absoluut van belang. Met Frolic geef je namelijk praktisch alleen maar granen aan je hond, en tja.. een hond is toch echt een carnivore.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heykes,ik heb zelf ook zo een kieskeurig hondje en in begin dak se had gekregen,gaf ik se ook frolic,maar ben nu overgeschakeld op pedigree met lamsvlees en deze eet se op dit moment zonder problemen,misschien is het proberen waard hoor,want inderdaad blijkt in frolic teveel zout te zitten en word dit ook door de dierenartsen af te raden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
frolic mini is echt eten maar het schijnt wel erg zout te zijn, ik zou de dierenarts om advies vragen.
Royal canin is denk ik beter maar wel veel duurder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig, dit verhaal is zo herkenbaar voor mij! In het begin at onze hond ook bijna niets, dus hebben we regelmatig eens iets anders geprobeerd. Sommige dingen liet ze meteen staan, andere at ze een tijdje maar daarna ook weer niet meer. Behalve inderdaad Frolic, dat eet ze wel graag! Nu leek dat ons ook niet echt het gezondste voer, dus zijn we toch blijven proberen met andere dingen. Af en toe mengden we eens wat Frolic tussen een ander soort brokken, in de hoop dat ze dan gewoon alles zou opeten. Je kan dat misschien eens proberen. Bij ons hielp het helaas niet helemaal, dan haalde ze alle Frolic-brokjes er tussenuit en bleef de rest in haar bakje liggen..;) Hetzelfde kan je proberen met wat 'menseneten' ertussen te mengen, al lukte dat bij ons ook niet helemaal. Uiteindelijk zijn we echt gewoon blijven proberen andere dingen te kopen, tot we na een tijd Beneful hadden, wat ze nu wel altijd eet. Al wacht ze toch vaak nog eerst af of ze niets van tafel kan schooien, voor ze echt haar bak leeg eet..:)

Toegevoegd na 4 minuten:
Pall en andere vleesblikjes at onze hond ook wel, maar ik twijfel daarbij eveneens of het wel gezond is om dit dagelijks te geven... Gewone brokken lijkt mij toch het beste. Maar misschien kan je eens proberen met een mengeling van een kleine hoeveelheid vlees tussen de brokken. Als het goed gemengd is, zal het vlees er moeilijk tussenuit te halen zijn en vind je hond het geheel misschien toch goed genoeg. Eventueel kan je dan later nog afbouwen naar enkel brokken, als je dat nodig lijkt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frolic is echt snoepeten en zit boordevol kleurstoffen. Witte gedeelten in de vacht kunnen dus rood verkleuren. En een ander nadeel, wat je erin stopt.. komt er ook uit. De ontlasting lijkt precies op wat je erin stopt. Frolic is dus zeker geen goede voeding. Probeer eens iets beters, of ga eens vers vlees proberen ( kan ook in de diepvries, Duck bijvoorbeeld ).