Kunnen honden ogen blauw worden?

Ik ben naar een hond opzoek op marktplaats. Nu zag ik een hele leuke hond. Een Australian Shepherd. Ze hebben de kleuren Blue Merle en Black Tri. Nu spreekt de Blue Merle pup me wel heel erg aan. Ze heeft op dit moment geen blauwe oogjes. Ik vind blauwe ogen ook niet zo heel mooi staan bij honden. Nu dus de vraag. Kunnen haar ogen nog blauw worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik bedoel dat haar ogen gewoon bruin blijven. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk uit Kijk uit met een pup van Marktplaats!!!
Als je gaat kijken, wees héél kritisch : is het nest in huis, of krijg je alleen 'jouw' pup op de arm binnengedragen?
Hoe is de moeder gehuisvest, en hoe begroet ze jou?
Is de vader ook aanwezig? Hoe komen de andere pups op je af? Je krijgt een huisgenoot voor 15/16 jaar : wees zakelijk, en als je maar hálf denkt, dat de pup 'broodgefokt' is, laat hem dan helemaal zitten!!! Hij heeft een grote kans op gezondheidsproblemen, en is waarschijnlijk totaal niet gesocialiseerd, als hij niet in een werpkist in huis zit!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is de advertentie die ik bedoel: http://dieren.marktplaats.nl/honden-herdershonden-en-veedrijvers/482978881-nog-4-australian-shepherd-pupjes-te-koop.html?return=eJw1jd1uwjAMRt8Fid7R%2FJQONVWFQNrt3iFrPCWQJlHiIgbau8%2BRIPLFOc5nWyuhnk7xsSh56NWmgM6zHS1iUoxdY4LQLjpfMXmtsbTBM%2BMgQ9hRYYRvsJGM2RgMdSxkA7m8jOoGYLK73KjJ5j0XrcXFH%2B9%2BEo0pE8ZtdxLb7pxWAk7gyU7d0FeUhDRCaBxhz%2BnVbHpnkeDhSM%2Flx5T3Knx9LzUX1gWym2v6Tiq5FPuh2m%2Fd%2BHEYRD0VSz0gm5TWiTcpFpyjgWmQvPv63Ix%2F%2F%2BuAWiI%3D&df=1&fta=eNotkctuJCEMRf%2BlFr3mWWCjXs42v9ACDJmSqtMoVGcqifLvg5lhdXT9utgRHX539Lg83%2FfbR9z7EjpKpXE596u8UL8eD5ShPVGEXaIGG3aFRshAG1oxXmiNYwd%2BbS30Sp3TjyHdG7497%2BV9y2E%2FUQklDYT9E%2B3qQNrw6BuqS2vPq7i0Rz%2Fyg8oVlNAvv9iDwaXF17KEbfTrOAxtNM1pNqcTkCZpzwHZk9YTHFgYEFM1JTFAIcMKFKtdPGUusWaACdlSYQCThZ6giSqDy9orhlUmWf6BkKyQjAbEgDUlJ2YfUcjPcuGSt5xTR9HKUKIrfkCGmI0cEIuFWW7TKkpmqCBWHppNkYkdkvNW0gBQCVaeTqba6jhHSK8NK7roJKef1btpTGg%2Ff5EJiuEROYpS2U92JdoZstXXNAGkyfPQY5XHo0Xqt728vR6%2Fed3rCAAu93je%2BAJj6YRqaAqX%2BGcJL%2F%2FxYwkRBX7%2F%2FPwFNZWw%2BQ%3D%3D&fta_ind=20&fs=1 De hond op de eerste foto vind ik het leukst.
Ik heb de mensen nog niet gebeld of contact met ze gehad. Maar als ik ga kijken kijk ik inderdaad naar het gedrag van de honden en ga ik niet meteen op 'mijn' puppy af. Stel nou dat ze helemaal niet leuk is maar een van de andere wel. Bedankt voor jullie reactie's :)

Het beste antwoord

Er bestaan inderdaad Australian Shepherds met een blauw en een bruin oog, misschien zelfs met twee blauwe ogen. Als de oogjes op dit moment niet blauw zijn zullen ze het ook niet meer worden. De fokker kan je uitsluitsel geven en precies vertellen hoe het in elkaar zit.

Maar wees niet bang. Gewone ogen veranderen op latere leeftijd niet meer in de odd eye's waar jij het over hebt.
Ivana
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee hoor dat kan ècht niet. Ze worden geboren met blauwe ogen die daarna verkleuren. Terug naar blauw kan dus niet.