Mijn hond blijft elke ochtend naar 'niets'. Wat betekent dit?

elke dag als ik waker word dan blaft mijn hond naar een plek in me kamer en kijkt recht voor zich uit terwijl er helemaal niks aan de hand is ik dacht eerst dat het gewoon niks was maar hij doet het de hele week al wat betekent dit ik snap er helemaal niks van en mij moeder blijft zeggen het is niks wat denken jullie?

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik word er elke keer waker van en steeds op een andere plek en dan draait hij met ze ogen als of hij een pluisje ziet vliegen ofzo iets ik snap er echt niks van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K

Antwoorden (7)

Het hoeft inderdaad niks te betekenen.
Misschien wil hij graag dat je wakker wordt, en gaat hij domweg zitten blaffen.
Ook kan het zijn dat er zich tussen de muren een diertje heeft genesteld. Hij hoort het geritsel en reageert er op, jij hoort niks.
Tenslotte kan het zijn dat hij inderdaad iemand ziet of voelt die jij niet kan waarnemen.
Jaren geleden schrok ik me rot toen mijn twee honden enthousiast kwispelend de hoek van de huiskamer invlogen en zich daar duidelijk lieten aaien en aanhalen door.....iets.
M'n nekharen gingen recht overeind staan want ik kon niks waarnemen. Ik zal het nooit vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg er al kriebels van als ik het hoor.! Ik geloof zelf niet in 'geesten' of iets dergelijks, maar ik kreeg bij mijn hond ook altijd het idee alsof ze iets zag wat er niet was
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd honden, katten kunnen identiteiten waarnemen.....geesten zoals wij het noemen.....maar je hoeft geen schrik te hebben. Als je er vanaf wilt probeer het eens door een witte kaars te laten branden in je kamer en even witte salie verbranden in een schaaltje. kijk dan wat je hond nog doet....je kan ook de wierrook witte salie kopen of gewoon nag champa.....
Jouw hond weet waarschijnlijk dat je bijna weggaat als je wakker wordt. Veel honden blaffen op het moment dat het baasje zich klaarmaakt om te vertrekken.

Dit soort van blaffen kan op twee verschillende manieren gebeuren. Ofwel begint de hond acuut en hysterisch te blaffen ofwel blaft hij op een stereotiepe monotone manier.

Toegevoegd na 51 minuten:
Na je toevoeging klopt mijn antwoord niet meer. Je hond blaft niet als je wakker wordt, maar je wordt wakker als je hond blaft, dat is iets anders :)

Dan zou het kunnen dat je hond heel alert en waakzaam is. Sommige honden blaffen niet alleen naar vreemden die dichterbij komen, maar naar alles dat beweegt of in hun gezichtsveld komt bvb een pluisje of een insectje. Jij ziet het niet, maar hij wel. Die honden zijn steeds op hun hoede voor iets dat kan gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik snacht lekker lig te maffen, dan gaat mijn hond ook blaffen. Maar ik heb een echte mopperkont die naar alles blaft. Als er een helicopter over vliegt is het blaffen geblazen. Als er mensen buiten aan het praten zijn, als er auto's langs rijden.

Je hond kan iets horen op dat monent waar hij naar gaat blaffen. Of je inderdaad wakker maken. Er iets niets aan de hand.

Ik weet dat mijn hond keihard gaat blaffen als het de eerste maandag van de maand is en 12u. Maar ook als er een reclame van Zalando voorbij komt.

Geen zorgen maken, hij houd van je en probeert je alleen maar te waarschuwen dat je op moet staan. Of voor iets anders.

Sccs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik blaf ook naar de Zalando-reclame.
Mss ruikt je hond geurvlagen van buiten doordat er ergens een raam op een kiertje staat en dan lijkt het ook alsof je hond de loze ruimte in kijkt terwijl hij eigenlijk snuffelt in de lucht. Mss ruikt ie wel een kat en begint daarom te blaffen. Dat zou het kunnen zijn, maar idd geval is je hondje wel waaks, want wat het ook is, hij laat wel weten dat er iets is aan jou, dat moet toch wel een beetje geruststellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou ook een bezoek van iemand van gene zijde kunnen zijn? Dieren zijn vaak gevoeliger voor dit soort verschijningen. Misschien iemand die nog niet los is van het aards bestaan? Dit hoor je wel vaker. Sterker nog, mijn hond doet het ook regelmatig. En dan kijkt hij naar een betonnen muur en draait met zijn kop of er iets tegen haar gezegd wordt.....

Tja, je moet erin geloven.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ons hondje doet het ook regelmatig. (Maltezer Leeuwtje)
Maar dan bijna altijd op dezelfde plek. Naast onze voordeur hebben we een smal,hoog raampje waar hij altijd naar zit te staren. Dan begint hij ineens heel hard te blaffen en als je dan komt kijken zie je helemaal niets.
Maar omdat hij altijd bij het raam zit, denk ik dat er gewoon iets spiegeld in het glas bijv. lamp, tv enz.
misschien zit er een raam/spiegel in de buurt waarbij iets wordt weerkaatst? Ik ga er vanuit dat het niks is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel verstandig, en een hele logische verklaring!! +1
honden zien, ruiken, en horen veeeeel meer dan jij dat kan.

wat voor jou niets is, dat is voor een hond wel heel wat.

het betekent dus dat ie op iets reageert wat jij niet ziet of hoort. niets meer en niets minder.

corrigeer de hond wel, want als het al een week aan de gang is wordt het straks een gewoonte en zit je je er elke ochtend aan te ergeren.