Hoe weet een hond die achter in de auto ligt waar we zijn?

Als wij vanuit brabant naar drenthe rijden met de hond achterin de auto weet hij altijd precies wanneer we het dorp waar we moeten zijn inrijden. Maakt niet uit hoelang we erover doen en welke weg we rijden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (5)

De hond weet niet waar je bent of dat je er bent, maar hij heeft geleerd dat het remmen van de auto of het afslaan bij de snelweg betekent dat hij zeer binnenkort eruit mag of ergens aankomt.
Doordat hij hier direct op reageert lijkt het alsof de hond bewust is waar hij zich bevind echter is het puur aangeleerd dat bepaalde beweging gelinked is aan bepaalde beloningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik vragen hoe je hond dit kenbaar maakt..? En is het hetzelfde dorp? Het kan natuurlijk zijn dat er bepaalde dingen zijn die hij herkent qua geuren en/of geluiden die typisch zijn voor dat dorp..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou mij niets verbazen, als honden bepaalde punten op straat herkennen....tenslotte hebben ze ook ogen en hersenen, dus waarom niet?
Onze hond weet ook wanneer we vlakbij het bos zijn. Kan zijn aan de beweging van de auto, kan zijn aan de reactie van de mensen zoals al is gezegd, maar... die ogen zitten er niet voor niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ogen en fastmappen die monsters, linken leggen en subtiele signaaltjes opvangen en hier weer verbanden in zien. we zijn een open boek zonder dat we het zelf weten!!! ARGHHH!!! :)) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-))
op de snelweg zal ie het niet denken.

misschien pak je je spullen bij elkaar, praat je op een bepaalde toon tegen elkaar, rij je rustiger, kijkt vaker links en rechts om te zien of je er al bent.

wat je doet weet je zelf het beste. de kleinste signaaltjes pikken honden op. het is hun manier van communiceren dus ze lezen het zonder gemak ook van hun baasje, ook als deze totaal niet weten dat ze deze signalen afgeven.

kortom, al zou je dagen omrijden en stoppen op een plek waar je hond nog nooit eerder is geweest. weten doet ie het echt wel want je 'verraadt' het zelf, gewoon door wat je juist wel of niet anders doet dan op de snelweg zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij honden is de neus de belangrijkste informatiebron . Hij ruikt de kleinste verschillen . Ook het wegdek speelt 'n rol .Dus de manier van trillen in de auto . Ook dat laatste speelt 'n zeer grote rol . Als jij je gps afzet , weet hij al dat je bijna op de plaats van bestemming bent .