Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn konijn in zo'n konijnen toilet laten plassen?

Ik heb 2 konijnen eerst plassen en poepte ze door het hele hok ik had er genoeg van en kocht 2 van die bakjes waar ze in horen te poepen en plassen. Een van de twee konijnen deed het makkelijk uit zichzelf super handig natuurlijk maar mijn ander konijn doet dat niet. ik leg steeds een beetje oude poep in een bakje maar nee hoor hij luistert niet!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik ben bang dat je dan een probleem hebt. De meeste konijnen "doen" het altijd in de hoek dus als je daar die bak zet gaat het al gauw goed.

Die van mij gaan er uitgebreid voor zitten (op dat bakje)

Ik zou nog even geduld hebben, misschien komt het na een tijdje vanzelf

Toegevoegd na 25 minuten:
Ik zou het ca 2 weken aanzien EN bedenk ik me opeens, ik had in het begin 2 van die bakken, in elke hoek één. Pas toen me duidelijk was welke hoek de voorkeur had heb de ander bak weggehaald.

Dat kan ook nog, dat dit zijn hoek gewoon niet is.
Ze zijn niet zo duur, ik zou er één bij zetten, (desnoods 2, zodat hij bijna geen andere kans heeft dan het op zo'n bakje doen)
(Lees meer...)
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het bakje ook in een hoe geplaatst maar hij krast er meer in dan plassen! ja dat konijn wat het wel doet gaat er uitgebreid in zitten !!!
amigo
12 jaar geleden
Echt GEDULD, ik bedoel, wat wil je anders doen, hem vasthouden erboven??? zie verder mijn antwoord uitbreiding, ik kwam nog op een tip

Andere antwoorden (2)

heb je alleen poep of ook wat stro [mest] er bij gedaan , dat helpt meestal wel sukses
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door ondergeplast stro in da bakje te leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding