Wat moet je doen als je een koe in de sloot ziet liggen?

Een vriendin belt net, ze is aan het fietsen tussen de weilanden en ze ziet een koe in de sloot liggen. Moet ze nu de dierenambulance bellen ofzo? Er zitten verder niet echt huizen omheen, dus ze weet ook niet van wie de koe is.. Weet iemand wat ze moet doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K
capthavoc
12 jaar geleden
leeft hij nog ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen oude koeien uit de sluit halen....

Antwoorden (6)

112 bellen, en iemand naar de dicht bij zijnde boer sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
112 is een beetje onnodig, het gewone politie nummer is ook goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
112 mag je hiervoor niet bellen.
capthavoc
12 jaar geleden
maar ze kunnen je wel doorverwijzen als je niet weet welk politiebureau je moet bellen ?
het lijkt me niet handig eerst een telefoonboek te zoeken midden tussen de weilanden
112 is een noodnummer maar kan me voorstellen dat het toch dringend genoeg is.
denk dat brandweer wel aan de orde is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het nummer is 0900-8844 (0900- TUIG te onthouden). 112 is echt een noodnummer bij levensbedreigende situaties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom niet, als je denkt dat het dier in een levensbedreigende situatie verkeerd? Ik zou dat echt doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
som, vind je een dier in nood geen noodgeval?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
112 is strafbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen die hier roept dat 112 bellen niet mag of strafbaar is, dat is onzin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Glennlee, bel jij dan voor dit soort akkefietjes 112, dan zal je weten dat je voor justitie moet verschijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JE MAG WEL BELLEN NAAR 112! Mensen die zeggen dat er wel naar 112 gebeld mag worden, hebben gelijk! Heb zelf ongeveer het zelfde situatie meegemaakt met een groot dier, 112 gebeld, en goed geholpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer zeker indien iemand in nood is bel je 112. daar is het nummer voor weet je..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dit nu over koetjes en kalfjes praten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad,gewoon 112 bellen. Vraag Marianne Thieme maar, zelfs als het een oude koe is. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel 1-1-2 voor spoedeisende hulp bij direct levensbedreigende situaties of wanneer u getuige bent van een misdrijf. Bijvoorbeeld na een verkeersongeluk, bij brand of wanneer iemand inbreekt. Dan telt elke seconde. Dit gratis Europees noodnummer belt u in alle EU-lidstaten. De 1-1-2-alarmcentrale stuurt dan onmiddellijk de juiste hulp, zoals brandweer, politie of ambulance. Of je nou 112 belt of 0900-tuig, de brandweer komt echt wel. Met 0900-tuig misschien 2 minuten later omdat je doorgeschakeld moet worden. Dus bel liever geen 112 maar 0900-tuig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook gewoon de 112 bellen. Wat moet je anders zogauw als je geen mobiel met internet hebt? Zij weten wel hoe het verder moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
112 is voor mens en dier. Maar het blijft een noodnummer, als die koe gewoon kop boven water heeft lijkt me niet dat er nood bij is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
112 bellen voor een koe :s
Dan hou je onnodig de,lijn bezet
Ik zou inderdaad beginnen met de dierenambulance, maar wellicht is het handig ook de brandweer er bij te halen, zo'n koe heb je niet zo een, twee, drie op het droge.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dat in verband met de kosten toch de boer zelf laten doen. En anders even bij http://www.politie.nl/Contact/ melden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
overigens vind ik het antwoord niet verkeerd of zo! Ik bedoelde dit meer als aanvullende opmerking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had ook niet gedacht dat ik die min van jou had hoor. Zie wel in dat je inderdaad ivm de kosten ook beter de boer kan bellen, hoewel een koe doorgaans iets kostbaarder is dan de bergingskosten.
Even bij de dichtstbij zijnde boerderij melden. Daar weten ze wel van wie zij is en wat er gedaan moet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben je de politie, 0900-8844. Die kunnen het dan overnemen en de juiste mensen opzoeken die de koe kunnen helpen.
Daar is politie voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon 112 bellen en vragen om de brandweer, automatisch komt er ook een dhv politie wagen mee en die zorgen dat de eigenaar ook ter plaatse komt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En natuurlijk het hoofd van het dier boven water houden en proberen te kalmeren tot hulp ter plaatse is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga jij het hoofd van een koe boven water houden? Daarmee breng je jezelf in gevaar! De koe kan in zijn angst jou verdrukken! Een schaap overeind tillen oké, maar een koe is wel wat anders. Een beetje koe weegt 10x zoveel als een mens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is waar, het is niet de bedoeling om er 2 slachtoffers van te maken. maar als ik redelijk veilig kan staan doe ik het zeker.