Waatom wil mijn baby hamster niet lopen?

Ik heb gister een baby hamster gekocht, maar het enige wat hij nu doet is in zijn huisje slapen of ervoor zitten en niet bewegen terwijl ik een hele grote kooi heb gekocht waar hij lekker veel in kan rennen, is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Een hamster is een nachtdier, dus ja: het is normaal dat hij overdag lekker in zijn huisje zit te slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je hem iedere dag op dezelfde tijd aandacht geeft, past hij zijn ritme wel aan, natuurlijk moet hij overdag slapen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hamsters leven s'nachts...
Als je met het beestje wil spelen of naar hem wil kijken kan je dat het beste rond een uur of 21 s'avonds doen.
Jij gaat dan bijna naar bed, en de hamster word wakker.
Je kan dan kijken naar hem.

Stoor hem overdag zo min mogelijk!!!!!
Hoe meer je hem in zijn leven overdag zal storen, hoe kortere levensduur hij zal hebben.
Gemiddeld worden hamster 2 jaar oud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al een keer een hamster gehad en die heb ik ook zo vaak gestoord en die werd 3 jaar, maar ik kan me niet herinneren dat die ook hele tijd stil zat..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar baseer je het op dat je hamster korter leeft wanneer je hem stoort?
Hij is nieuw, vind alles nog eng en moet alles nog ontdekken. Laat 'm 2 daagjes met rust en pak hem niet niet op. Laat hem eerst maar even wennen.

Ik heb nog wat handige links voor je over hamsters, ik weet niet of je er iets aan hebt. Heb je je hamster uit de dierenwinkel? Gebruik je knaagstenen en likstenen (die levensgevaarlijk zijn)? Ik hoop ook niet dat je hamsterwol/hamsterwatten gebruikt..

Wat voor hamster heb je, een syrische/goudhamster of een dwerghamster? En ja!!! Goedzo :D Je hebt een grote kooi, dit is goed, want hoe groter hoe beter. De minimummaten van de kooi van de dwerghamsters 30cm bij 50cm en voor syrische hamsters 40cm bij 60cm. Kleiner dan dit is zielig.. want ze rennen erg veel.
Wat voor loopwiel heb je?

Hier wat links voor je, hopelijk heb je er iets aan:

Loopwielen: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/79026-welk-loopwielrad-voor-mijn-hamster.html

Goede kooien: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78436-welke-kooi-voor-mijn-hamster.html

Hamstereten: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78683-wat-mogen-hamsters-eten-en-wat-niet.html

Koop geen dieren bij de dierenwinkel: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78444-geen-dieren-bij-dierenwinkel-kopen.html

Slecht advies/spullen van dierenwinkels: http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/78051-slecht-advies-van-dierenwinkels.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bah, daar zijn die hamsterforum minimummaten weer... kleiner dan 30x50 is zielig? Sorry hoor, maar 30x50 is net zo zielig! En 60x40 voor een syr is bij lange na niet toereikend. Kijk voor de gein eens bij onze oosterburen, daar adviseren ze 100x50 als minimum. Dat lijkt er al meer op, al geldt dan nog steeds: groter is beter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, als je kijkt naar die kleine kooitjes die ze verkopen in de dierenwinkel, dan is 30x50 alsnog beter hoor. Helaas hebben wij niet de wettelijke maten die ze in duitsland hebben. Maar ik vind 30x50 beter dan zo'n ferplast paula of laura.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zeker beter ja, maar dan kun je ook zeggen dat een paula of laura altijd nog beter zijn dan zo'n vreselijke blokker kooi ;)
Een dwerghamster is over het algemeen actiever dan een syrische hamster.