Teken verwijderd bij kat, nu korstjes? Zie uitleg

Heb vorige week een paar teken verwijderd bij m'n kat, heb een officiële teken tang gebruikt en de teken leefde nog dat ik ze eruit haalde, maar nu heeft m'n kat overal korstjes zitten, laten die beesten zo'n wondje achter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij alleen op de plekker waar de teken hebben gezeten hebben. ..

Het beste antwoord

Een tekenbeet door boort de huid dus laat een klein wondje achter. Dus een korstje op de bijtplek is niet vreemd. Je moet wel alert zijn op een evt ontstekings reactie, dan is een bezoekje aan de dierenarts raadzaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom raden ze soms ook aan de plekjes na verwijderen van de teek te ontsmetten.

Andere antwoorden (1)

Dat is heel normaal. En in principe wel logisch.
Net als bij de mens als wij een wondje hebben (waar bloed uit komt), word het ook een korstje.

Dit omdat het bloed dat eruit is gekomen stolt (m.b.v. andere stoffen), en dat vormd dan als het ware een schild/korstje, waardoor er geen bacteriën bij kunnen komen en dat de huid daaronder zich zo langzaam kan helen.