Is het normaal voor een puppy dat hij niet luistert?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet om het een of ander hoor, maar ik zie alledrie vragen die je gesteld hebt over je puppy... heb je geen informatie opgezocht over pups en wat erbij komt kijken voordat je er eentje adopteerde?

Het beste antwoord

Ja dit is heel normaal hoor. Je pup moet aan de nieuwe omgeving wennen en aan de baasjes.
Ik heb een keer mensen meegemaakt die een pupje hadden, na 1 dag al schreeuwen 'Tarzaaaan, HIER!' Pupje dook in elkaar en werd geschopt geslagen en meer, omdat hij het commando HIER niet kende. Dat beestje was 9 weekjes oud! Je moet je pupje op een vriendelijke methode trainen, dan lukt het wel. Maar het kost tijd, en uiteindelijk krijg je een goed resultaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh een handige methode is de clicker methode, de clicker kost iets van 2,50 euro en heel veel mensen gebruiken het. Vooral als je pupje snoepjes enzo lekker vind dan is dit écht een goede manier van trainen. Hier een link waar alles uitgelegd wordt over de clickermethode en hoe je moet trainen en ermee om moet gaan. Ook wat handige dingen over een slipketting (die je niet moet gebruiken, lees de nadelen): http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78795-de-clickermethode-hondentraining-en-clickertraining.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog iets handigs, zorg dat je op puppy cursus gaat. Zorg dan wel voor dat de puppy cursus hond vriendelijk is, zonder slipkettingen en meer van die dingen zoals schokhalsbanden. Het zal wat tijd kosten maar met geduld bereik je veel. Wordt vooral niet boos op je pupje wanneer hij iets verkeerd doet, want dan kan hij het vertrouwen in je kwijtraken en dan ben je verder van huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja natuurlijk :)
Een puppy is in feite een kleine baby, en baby's moeten ook alles leren, en tasten als ze groter worden ook hun grenzen af..
Maar meen je nu dat je een puppy hebt maar totaal geen idee hebt over de opvoeding verder??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut en jij als baasje moet het de puppy leren. Door de puppy steeds op zijn of haar fouten te wijzen,niet met schreeuwen. Maar met kort woordjes zoals ;af,als de pup iets doet wat niet mag,je kunt je stem n beetje verheffen maar niet schreeuwen ,doet de pup iets goed laat je dit merken met woordjes als goed zo! En aai hem bv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me vrij logisch ja
Je zal m alles met geduld moeten leren/trainen
Het zou de eerste ter wereld zijn die gelijk alles doet wat je wil
Ik bedoel maar je hebt m een naam gegeven dat duurt ff dat ie dat weet dat ie zo heet enz enz
Het is niet anders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pup luistert prima.....naar zijn/haar moeder!
Het is dus aan jou als nieuwe "baas" om hem/haar de nieuwe regels te leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, natuurlijk is dat normaal. Je moet de puppy ook eerst trainen op puppytraining ofzo. Daar ga je met een groepje mensen(met hun puppy) en een paar begeleiders je puppy laten luisteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is normaal, vergelijk dit met een baby die ook van alles gaat uitproberen en overal lak aan heeft totdat hij/zij gecorrigeerd wordt door zijn opvoeder.