twee ratjes weg doen.. waar kan je ze heen brengen en waar zorgen ze er goed voor?

is het niet heel zielig om 2 ratjes weg te doen? iedereen zegt dat ik dat beter kan doen omdat ik met een groep van 6 ratjes zit.. en ik super vaak heel de kooi schoon moet maken.. waar kan ik ze heen brengen waar goed voor ze gezorgt word en waar ze geen slangenvoer worden? en hoe kom ik erachter of mensen goed voor ze zouden gaan zorgen?

Toegevoegd na 7 uur:
( trouwens fijn dat jullie zo mee denken.. had eigenlijk reacties verwacht van dat ik nooit zoveel ratjes had moeten nemen etc..hoop dat ik snel een goed huisje voor ze vind..ondertussen zijn alle antwoorden welkom..)

Toegevoegd na 20 uur:
Ze kunnen waarschijnlijk naar stichting ratjetoe in utrecht.. daar worden ze beslist geen slangenvoer en zoeken ze een goed huisje voor ze.. als dat niet lukt houden hun ze en zorgen voor ze, alleen nog even kijken wanneer ik ze zou kunnen brengen etc.. vind het wel zielig voor me ratjes maar goed.. denk dat ze het daar ook goed hebben.

Toegevoegd na 1 dag:
In utrecht was geen plaats.. heb ze net naar stichting ratjetoe in hoofddorp gebracht ( in totaal 3 uur in de auto gezeten pff).. wel even een *** gevoel.. maarja denk dat het het beste is.
Bedankt voor de tips/antwoorden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik heb een aantal ratjes naar een rattenopvang gebracht, ratjetoe. Deze zat in Leusden, maar je kan natuurlijk kijken of er eentje wat dichter bij je in de buurt zit en/of voor iets gelijknamigs zoeken.

Ratjetoe zorgt er erg goed voor en die verkochten ze alleen maar aan 'bekende gezichten' waarvan ze weten dat de diertjes niet als slangenvoer gediend werden.
Ik moest trouwens wel een kleine bijdrage leveren toen ik ze weg bracht. Dat was voor de zorg en dat ze een beetje geld hebben voor medische hulp wanneer het nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Kinderboerderij. Dan worden ze in elk geval geen slangenvoer.

Toegevoegd na 1 minuut:
..en ze worden door kinderen verzorgd, dus misschien best een goed tehuis voor je beestjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google eens op rattery.
Misschien dat één van de rattery's bij jou in de buurt je ratjes op wil nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En terug naar de dierenwinkel is geen optie?
Ik heb helaas enkele weken geleden een van mijn konijnen moeten terug brengen omdat die twee zusjes niet samen konden.
Je kunt ze naar een rattenopvang doen of via marktplaats. Je komt erachter dat mensen goed voor ze zorgen wanneer je de kooi er ook bij verkoopt, dan betalen ze namelijk redelijk wat geld voor een kooi (rattenkooi 35/40 euro ongeveer, ligt eraan welke je hebt. De Ferplast Jenny kan je wel voor die prijs verkopen). Hier kan je ook meer informatie vinden over dieren bij een rattenopvang halen en brengen: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78444-geen-dieren-bij-dierenwinkel-kopen.html

Toegevoegd na 5 uur:
Eventueel kan je ook kijken op een rattenforum. Daar is vaak een aanbod en vraag deel waar je kunt kijken of iemand nog ratjes zoekt en je kunt ze daar ook proberen te verkopen of weg te geven. Je weet dan dat ze goed verzorgd worden en je houd makkelijk contact via pm's of pb's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm, ja dan is marktplaats geen optie meer denk ik. Een rattenopvang (die kan je makkelijk via google vinden) is dan nog het beste denk ik. Het asiel heb je ook nog maar die hebben vaak kleine kooien.. Via een rattenforum kan je ook kijken, die mensen hebben vaak ook enorm veel verstand van ratten en de kooien. Zo heb ik mijn hamster ook weg gedaan, via het hamsterforum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel succes :)
* koop een groot-en kooi dan hoef je minder vaak de kooi verschonen maar het duurt wel lang *
* of desnoods laat je paar ratten los * ( maar ik weet niet zeker of dat zomaar mag)

veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aantal rattenliefhebbers in Nederland en België vangt ratten op die om de een of andere reden nergens anders meer terecht kunnen. Het kan hier bijvoorbeeld gaan om ratten voor wie de eigenaar door verschillende redenen niet meer voor kan zorgen. Een rattenopvang zorgt voor de ratten, geeft ze de nodige medische verzorging en bepaalt welke rat geschikt is voor herplaatsing. Niet herplaatsbare ratten (bijvoorbeeld vanwege hoge leeftijd, problematisch gedrag of ziekte) blijven in de opvang wonen. Voor plaatsbare ratten wordt een nieuw thuis gezocht.

Op de website hieronder vind je een aantal opvangadressen:

http://www.ratjes.nl/opvang