Kan je ook paracetamol aan een hond geven als hij/zij pijn heeft?

ze is in een konijnen hol gestapt en heeft haar pootje verzwikt ze is 11.5 jaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.9K
Kimath
12 jaar geleden
beter naar de dierenarts gaan, je weet niet hoe zo'n beest op zo'n middel reageert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor je vraag. Mensenmedicijnen geven aan dieren is altijd heel gevaarlijk, toch een + omdat ik blij ben dat je zo verstandig bent om hier eerst over te informeren in plaats van het uit te proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nisette , ik heb dat ook 'n paar maal gehad met m'n honden.Doe er 'n verband om , om het gewricht 'n beetje te ontlasten . MAAR VOORAL NIET TE STRAK ! Want dan bind je z'n pootje af . WEES HEEL VOORZICHTIG ERMEE. De hond van 'n kennis van me , had z'n achterpoot gebroken . DE DIERENARTS had er te strak verband om gedaan , en de poot is afgestorven , kreeg geen bloed meer . Mijn kennies was trainer bij de blindengeleidehondenschool . Het betrof 'n hond uit de opleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee nooit doen, kijk even op de gifwijzer de vrolijke viervoeters. Het is echt heel gevaarlijk om dat te geven.

Het beste antwoord

Nu zou ik voor een verzwikt pootje niet direct een pijnstillertje geven. Een nat verbandje een een dagje rust zou beter zijn. Laat het bij de dierenarts op professionele manier verbinden zodat het niet te strak zit.
Een paracetamol kan giftig zijn maar enkel bij een te grote dosis, maar ja, dat is bij ons mensen ook zo.
Hier een site waar je op kan lezen hoeveel mg je per gewicht kan geven om geen overdosis te geven. Je hebt ook speciaal voor dieren pijnstillers, maar alleen de prijs is duurder, altijd een voordeel voor de dierenarts maar niet leuk voor je portemonnee, het zijn geldwolven die artsen.

http://www.devrolijkeviervoeters.org/wetenswaardigheden21.htmaspirine
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima,oprecht antwoord. Kon geen grotere duim vinden .Je kan op de bijsluiter lezen hoeveel van de werkzame stof erin zit. Ik heb NOOIT pijnstillers gegeven . Dieren hebben een heel hoge pijngrens.Want ze kunnenin het ild toch niet naar de dieren- of tandarts. Wij hebben die lage pijngrens ,omdat dat een functie heeft voor ons .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aspirine en Paracetamol zijn wel twee totaal verschillende middelen.

Andere antwoorden (9)

Nee dat moet je nooit doen!
Dat is gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paracetamol is een veelgebruikte pijnstiller bij mensen. Het is bij mensen een veilig middel, maar kan bij honden tot vergiftiging leiden. Het is daarom nooit verstandig om als pijnstiller bij honden een paracetamol te geven!
Ga naar de dierenarts met je hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik soms ook.
Dank je voor het +je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een konijn, maar het maakt het zelfde uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een konijn?? De hond is in een konijnenhol gestapt. Lees de vraag nog eens goed :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sommige honden hebben anders enóóóóóórme oren hoor, en zijn niet veel groter dan een vlaamse reus ;-) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaa, dat is waar eucalypje, soms lijken ze wel een beetje op een konijn :D
Thanks :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Siska!!
Ik gaf mijn hond ook paracetamol en door een vraag hier ben ik er meteen mee gestopt: bij de dierenarts nagevraagd en het klopt als een bus! NOOIT paracetamol geven!!!
Gaat er niet meteen aan dood, want mijn kanjer leeft nog na een aantal, maar het is dus echt slecht!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ziet waar Goeievraag goed voor is :)))
Dank voor het +je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn hond heeft 2 jaar geleden bij een val haar heup uit de kom gehad en zou pas 5 dagen later geopereerd worden, tot die tijd kreeg ze gewoon een halve paracetamol per dag op dierendoktersadvies en ze leeft nog steeds. Er zijn natuurlijk speciale dierenpijnstillers maar de stoffen en werking is hetzelfde als paracetamol alleen veel en veel duurder. Uiteindelijk zijn teveel paracetamols voor ons ook heeeeel erg schadelijk....alles kan maar met mate!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals bij een ander antwoord al gereageerd: dierenpijnstillers zijn geen paracetamol, durf ik bijjijijna zeker te zeggen..... ik denk dat het aspirine is geweest!!! Ik was heeeeeel blij Sis!!!!!
Paracetamol is een veelgebruikte pijnstiller bij mensen. Het is bij mensen een veilig middel, maar kan bij honden tot vergiftiging leiden. Het is daarom nooit verstandig om als pijnstiller bij honden een paracetamol te geven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, want het is natuurlijk gemaakt voor mensen. Andersom mensen mogen ook NOOIT medicijnen voor dieren nemen, omdat voor dieren is gemaakt. Het is in dit geval een pijnstiller voor mensen, maar gif voor dieren en andersom, als het een pijnstiller voor dieren is, is het meestal ook gif voor mensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar die dieren die leven ook niet lang meer. Het zijn proef dieren die worden daarna volgens mij of vermoord of die gaan vanzelf wel dood, maar die leven daarna niet meer lang
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik niet...
Maar het lijkt mij wel dat ze door dingen die ze op dieren uit testen daarvoor gewoon dieren op offeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel humane middelen die ook voor dieren gebruikt worden, alleen paracetamol is daar niet 1 van.
Wij gaven onze rottweier x mastino met oud en nieuw atijd 2 x over 1/2 paracetamol om rustig te blijven, ook de hond van onze buren hebben we wel eens een paracetamol gegeven toen deze zich niet lekker voelde overgeven en diaree. Beide honden zijn nog springlevend en hebben geen rare mankementen gehad.

Bij een kleinere soort hond weet ik niet wat er gebeurt, maar bij grote honden zoals rottweiler en mastino's kan dit echt geen kwaad, deze honden zijn zwaarder dan een gemiddelt kind die ook 1/2 paracetamol per x mogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een hond is nog steeds geen kind, en een kind is nog steeds geen hond. er zit voor honden namelijk nogal een verschil tussen paracetamol en een #aspirine#!!! goed dat de honden geen ellende hebt ondervonden van deze ondoordachte acties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is jou mening, onze hond kreeg(ze is nu bij iemand anders) elke oud en nieuw 2 x een have paracetmol deze hond woog dan ook bijna 40 kilo denk niet dat het schadelijk is anders was het beesie allang pijgers geweest, neem bijvoorbeeld chokolade ook niet goed voor een hond maar toch zijn.er genoeg mensen die een hond choko geven.
Zo is vet eten voor een mens ook niet goed en.wordt ook gedaan,
Er zijn zo veel dingen niet goed en.toch wordt het gedaan. Als uit ervaring blijkt dat iets wel helpt, waarom zou je het niet toepassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- heel slecht antwoord en advies!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je kunt lezen is dit mijn ervaring met het gebruik van paracetamol bij honden.
Als je het niet vertrouwd moet je het vooral niet doen, ik deel enkel mijn ervaring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ok, dat snap ik, maar snap ook hoe gevaarlijk deze ervaring is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kopie van eerder reactie:
"Ik gaf mijn hond ook paracetamol en door een vraag hier ben ik er meteen mee gestopt: bij de dierenarts nagevraagd en het klopt als een bus! NOOIT paracetamol geven!!!
Gaat er niet meteen aan dood, want mijn kanjer leeft nog na een aantal, maar het is dus echt slecht!!!"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch is mijn hond er ook nog springlevend van ondanks dat de dierenarts ons zelf het afvies gaf....+ voor het antwoord, ik heb een zelfde ervaring en mijn hond heeft er helemaal geen ellende van gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker, Dubossies, dat je dierenarts paracetamol zei???? Dat dacht ik namelijk ook, maar het was aspirine.... en da's wat anders!!! Ik had zelf aspirine vertaald naar paracetamol.... Mijn hond is ook nog springlevend na een aantal para's, maar..... het is dus niet okee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik weet het zeker....paracetamol is voor mensen ook beter voor de maag dan . Hier een pagina over honden EHBO (zogezegd). Hier staat wat je ongeveer per kg kan geven. Ook voor ons geldt een maximum per dag, een overdosis is ook voor ons een vergif.
http://www.devrolijkeviervoeters.org/wetenswaardigheden21.htmaspirine
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het zo zit. Ik denk dat ze er niet echt ziek van worden ofzo, maar dat het eerder echt gewoon slecht is. Net zoals andere dingen. Bijv. Mijn vogel thuis die drinkt ook gewoon bier(niet veeel een heel klein beetje) Het is niet goed voor dat beestje, maar het zal niet te veel kwaad kunnen.
de meningen zijn verdeeld, ik zou gewoon even met de dierenarts bellen. ze kunnen telefonisch heus goede raad geven, de assistent weet meestal ook wel wat je kunt doen bij zoiets.
dan kun je het even aankijken thuis en als het echt niet gaat dan zou ik toch even de dierenarts laten kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, en zo'n ouwetje al helemaal niet, als je hond jonger was, had je ( evt.)'n kwart sinasprilletje kunnen geven, maar zelfs dat is niet aan te bevelen, heb het ooit gedaan toen mijn hond kiespijn had. In jouw geval kun je beter naar de D.arts gaan, misschien is er wel wat gescheurd of gebroken, en anders kan hij je in elk geval adviseren welke pijnstiller geschikt is voor jouw hondje, sterkte!
12 jaar geleden
Ga even met de hond langs de dierenarts als het inmiddels niet beter gaat. Indien nodig kan hij metacam geven als pijnstiller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit doen, kan hij zelfs dood aan gaan.