Hoe kun je een kat afleren om voor de tv te liggen, zodat wij niet meer kunnen kijken ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) Moet gelijk aan 1 van mijn mormels denken... Als ze vindt dat ze niet genoeg aandacht van me heeft gehad gaat ze altijd recht voor de buis zitten, of voor mijn beeldscherm, het liefst met haar rug naar me toe, onderwijl gevaarlijk zwiepend met haar staart.
Als ik me dan even flink uitsloof en veel aandacht geef vergeeft ze me weer en kruipt gezellig spinnend op schoot.
Gek lief beest is het.

Antwoorden (16)

Dat lijkt me niet zo heel erg moeilijk: je stuurt of haalt hem daar weg! Als de tv aan staat is dat een lekker warm plekje voor hem denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een onterechte min. Weghalen is goed zou ik toch denken.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
Lijkt mij ook, maar als minnen niet gemotiveerd worden, dan kan ik er niks mee, dus oninteressant ;-)
Ik zou met een opgerolde krant op de grond slaan (zodat de kat schrikt en op een andere plek gaat liggen).

Of natspuiten met een plantenspuit.

Of een klein plastic flesje vullen met enkele knikkers. En deze naar de kat gooien (niet OP de kat gooien). Zodat hij ook weer schrikt als hij voor de tv gaat liggen.

En dan hopen dat hij het niet meer doet. Ik denk wel dat jij het een aantal keer moet herhalen.

Een kat is nogal hardleers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het oppervlak onaangenaam te maken. Dubbelzijdig plakband werkt redelijk goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt me niet prettig voor zijn vacht, jammer dat ik geen minnetje kan geven.
Denk dat je zelf ook geen dubbelzijdig tape in je haren wil.
Rieneke1
12 jaar geleden
z11, de kat zal het voelen aan de pootjes, en omdat hij het geen prettig gevoel vindt dat z'n pootjes plakken, zal hij wegspringen.
no way dat de kat eens lekker zal gaan liggen.
een minnetje zou dus niet terecht zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee, wat een leuke tip, volgens mij kan dat goed werken. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het ook een hele leuke tip, alleen vraag ik me wel af hie je het dubbelzijdig plakband weer van je tv meubel krijgt zonder het te beschadigen.
heel simpel; door de kat iedere keer weer op te tillen en op de grond te zetten.
als je hier consequent in bent, zal het kwartje op een gegeven moment doorrollen.
zorg je wel voor voldoende alternatieve plekjes, hoog zowel als laag?
Rieneke1
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
precies, consequent zijn, vriendelijk en met geduld.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een + hoor Rieneke, maar veel geduld heb je er wel voor nodig, mijn pers begrijpt na 100 keer weghalen van het toetsenbord nog steeds niet dat ze daar niet mag liggen...
Ja hoor! Door iedere keer als hij daar zit onwijs hard te schreeuwen of als hij erop zit er een snoepje voor leggen. Je kunt hem ook een nieuwe kussen ofzo geven dat vinden ze super!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt er een hond neerleggen.. nee ff serieus
je kunt een filmpje opzetten op je tv waarin plotseling het beeld van een enorme grote boze hond met geluid zodat de kat schrikt en wegvlucht. Na een paar keer zal hij zeker wel laten ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- ik ga er niet eens op in
heel luid neen!!! roepen en ze zal wel weg gaan xd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol, je hebt zeker geen kat? =))
- Kat bij je roepen als ze daat gaat liggen

werkt dit niet:

- Kat weghalen zodra je de TV aanzet / de kat er gaat liggen.
- Zorg dat de kat een mand / doek heeft, en zet de kat daarop (bv op een warme vensterbank)

Werkt dat (na een keer of 10) niet:
- Plantenspuit gebruiken om een klein straaltje te spuiten als de kat daar blijft liggen als de TV aan gaat. Kat zal bij TV liggen als deze aangaat associeren met een onprettige gebeurtenis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan tijdelijk een paar hoekige voorwerpen voor de TV leggen zodat de kat er geen prettig plekje om te liggen heeft, je kan ook de TV iets naar voren halen zodat er geen ruimte meer is voor de kat om daar te liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is mijn antwoord nou ook. Hoe eenvoudig kan het zijn?
Een dikke plus
Kristal
12 jaar geleden
Dat is ook een goede manier,
+1
Snuffel
12 jaar geleden
De kat van mijn vriend vindt het heerlijk om op richels en voorwerpen te liggen. Vreemd beest, hilarisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
leg er een iets nats neer
want katten houden meestal niet van water
bijv. een natte doek
of een natte krant?!
veel succes
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk bedacht, maar toch minder praktisch: een natte doek of krant blijft niet lang nat, je zult het regelmatig moeten bijhouden.
Als de doek of krant uitgedroogd is dan is het juist een extra fijn plekje om te liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ook geen succes voor je kast.
Bij mij gaat de kat altijd op mijn hand liggen als ik achter de laptop zit.
Aandacht vragen?????
Ik aai en knuffel dan even en leg hem op een kleedje op de bank (lekker warm) of in een stoffen mandje (ook lekker warm) Daarna is het over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat doet de mijne nou ook... mag ik niet meer typen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is toch even anders. Dat is inderdaad aandacht vragen. Zo dicht zit je niet op je tv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch is het aandacht vragen, de kat ziet heel goed waar jij jouw aandacht op vestigt en gaat daar dus zitten om zelf de aandacht proberen te trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo kun je het ook zien, ja. Katten zijn slim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo zie ik het eigenlijk ook, nadat meneer even zijn aandacht heeft gehad is het over.
Als hij daarna ook nog eens op 1 van zijn favoriete plekjes wordt gelegd, kan hij je even met van die spleet oogjes aankijken, heel lief hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik de krant zit te lezen, gaat ze ook precies op dat artikel liggen wat ik aan het lezen was, niet op de bladzijde die ik al uit heb....
Rieneke1
12 jaar geleden
herkenbaar pokemon, mijn katten lezen de krant ook altijd met hun gatje :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
herkenbaar... een van mijn harige monsters doet dat ook. een van de andere 2 gaat naast met stoel zitten en me intens aanstaren tot ik hem aai...
Haal hem telkens weg bij de TV en zet hem op je schoot. Blijf dit consequent volhouden tot hij het opgeeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een doekje vlakbij de tv leggen zodat je er geen last van hebt of een schoteltje met keep off spray dit spray ik op plekken waar ik niet wil waar mijn katten komen
en dat werkt bij mijn katten kan je kopen bij de dierenwinkel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien mogelijk de tv af en toe in eens met het geluid vol aanzetten.

Ik heb mijn kat afgeleerd bij het electrich fornuis weg te blijven door iets water op de plaat te gooien.

Laten schrikken door het apparaat dus.
12 jaar geleden
wij hebben n kat die er graag ACHTER gaat lichen , door de lucht wat er daar uit komt , maar zodra hij er voor gaat roep je EH EH en desnoot sta je op en loop je er met stamp voeten heen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook katten markeren soms een territorium zoals honden dat doen. Dominante katten begraven hun poep niet in een tuin, minder dominante katten doen dat wel.
Ik zou het een interessant idee vinden om een paar druppels van je eigen urine op een doek te doen en op de plek te leggen waar je de kat niet wilt hebben.
Je hoeft heus niet veel te gebruiken, katten hebben een goed reukvermogen. Dus je hoeft zelf niet in de stank te zitten.

Probeer het gewoon 2 dagen! Baat het niet, schaadt het niet.
(als er punten voor originaliteit bestaan zou ik ze krijgen ;p)