Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor visje is dit ?

Vandaag 3 van deze visjes gekocht voor het aquarium,maar ik weet niet wat voor visje het is (zie foto)
Het gaat om de vis in het midden van de foto en ze hebben alledrie die herkenbare zwarte stip in het oranje van hun staart.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Amadea
12 jaar geleden
Wat merkwaardig om dat niet te vragen in de winkel waar je ze koopt. Je moet toch ook weten welk voer ze nodig hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had voor het voer gevraagd, en of ze bij mijn huidige vissen konden,was allemaal geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad geen moeilijke vis die eigenlijk wel overal bij kan. Je kunt ze zelfs zomers in de vijver doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is een chinese danio.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voordat je een vis koopt, moet je wel altijd weten wat het is, of het in je aquarium past en welke verzorging ze nodig hebben. Gelukkig zijn Chinese danio's leuke en makkelijke levendige vissen die geen hele specifieke eisen stellen. Je hebt ze pas vandaag gekocht, even geduld + goede verzorging en ze zullen mooi op kleur komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
+ Het is ook een scholenvis, dus drie visjes is te weinig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je snelle en goede antwoord !

Andere antwoorden (2)

Dit zou wel een s een Tetra kunnen zijn.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vis links is een (kardinaal) tetra.
bamibal
12 jaar geleden
@adriana: Het ging om de vis in het midden.
Misschien guppies
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding