Hoe zie je aan een hond als hij/zij moe is?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik moet mijn hond soms echt letterlijk wakker schudden en hij droomt nogal snel dus piepend dromen hij slaapt op mijn bed lekker goed op een apart dekentje dicht bij me voeten als ik altijd wakker zit hij nog te slapen en slaapt goed want we slapen 11-12 uur savonds en worden 7-8 uur wakker is genoeg slaap. hij heeft altijd vers eten en drinken en kan waneer hij wilt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

een hond kan veel meer slapen dan dat, ook overdag nog dutjes doen.

dromen voor honden is normaal, het heeft niets te maken met moe zijn maar met verwerken van indrukken.
net als wij doet een hond dat ook in zijn slaap. een hond kan smakken, piepen, janken, grommen, zijn ogen bewegen, zijn poten bewegen, en soms lijkt het een aanval van stuipjes.

een slapende hond dus NIET wakker maken. hij verwerkt immers de indrukken, en ook een honden slaap verloopt in fases. je verstoord het hele gebeuren dus.

droomt je hond dat ie in een benarde positie zit kan het even duren voor ie wakker wordt en van zich af bijten.

dromen is dus een naar gezicht soms, maar een heel natuurlijk proces dat je op zijn loop moet laten.

jij vind dat je hond lang genoeg slaapt, maar uitgaande van de gemiddelden is het een paar uur te kort.

uiteraard is het afhankelijk van de leeftijd van de hond, de beweging, en van de indrukken die een hond op heeft gedaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
je ziet aan een hond of ie moe is als ie veel hijgt (na het spelen) of lekker loom is en niet echt vooruit te branden is.

sommige honden zijn hard voor zichzelf, en die moet je echt er op de rem zetten anders blijven ze doorgaan.

ook dit verschilt dus van hond tot hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd

Andere antwoorden (1)

Als hij lekker gaat liggen en gaat slapen ;-)
Een hond slaapt ook overdag als-ie bijvoorbeeld een uitgebreide wandeling heeft gemaakt of lekker heeft gerend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij ligt altijd wel lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 frank... 23 uur per dag is ongezond veel dus hoop dat je het niet meent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank plussers!
Oeps Frank, dat vind ik ook wel heeeeeeeeel erg veel...