Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nog een cavia-vraag: hoe herken ik de sexe van de cavia?

Graag wil ik binnenkort een andere cavia erbij kopen, als gezelschap voor onze eerste cavia. Maar dan moet ik wel weten of de cavia die we nu al hebben een zeugje of een beertje is.....en ik zie het niet! Als ik foto's bekijk op internet en vergelijk kom ik er gewoon niet uit! In beide gevallen een soort Y-vorm met een uitstulpseltje in de hoek van de Y. Dus? iemand een tip?

Toegevoegd na 3 uur:
Euhm. Nadat ik de vraag had gesteld ben ik, geheel op eigen initiatief en vooral ook op gevoel, een beetje gaan pielen. En daar kwam iets tevoorschijn dat ik toch onmogelijk als iets vrouwelijks kan duiden:))))

Dus nu weet ik het. We hebben een beer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt met je duim een beetje drukken aan de achterkant van de "y" vorm. Als er een uitsteekseltje naar buiten komt is het een ventje. Bij jonkies is het inderdaad lastig te zien. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het geslacht van een cavia kun je bepalen door deze te 'sexen'. Onderstaande link geeft alle info hierover.
http://www.degrotecavia.nl/geslacht.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding